statystyki

Pandemia nadal psuje humory. Koniunktura konsumencka przestała się poprawiać

autor: Marek Chądzyński24.09.2020, 09:00; Aktualizacja: 24.09.2020, 09:05
Konsumenci przede wszystkim nadal boją się o swoje zdrowie (70 proc. pytanych) i zakładają, że w wyniku pandemii cała polska gospodarka może jeszcze ucierpieć

Konsumenci przede wszystkim nadal boją się o swoje zdrowie (70 proc. pytanych) i zakładają, że w wyniku pandemii cała polska gospodarka może jeszcze ucierpiećźródło: ShutterStock

Wśród konsumentów nie przybywa optymistów, co hamuje tempo wychodzenia gospodarki z dołka.

To, jak oceniamy swoją bieżącą sytuację i jakie są nasze prognozy, ma znaczenie dla jednego z głównych motorów gospodarczego wzrostu, czyli konsumpcji prywatnej. Nastroje mają bezpośrednie przełożenie na decyzje, czy będziemy chętniej wydawać pieniądze w sklepach, czy raczej oszczędzać na czarną godzinę. Większy popyt prowadzi do wzrostu gospodarczego. Ale gdy konsument kilka razy ogląda każdą złotówkę, zanim ją wyda, popytowy silnik krztusi się, co może prowadzić do gospodarczego zastoju.

Konsumpcja dostanie zadyszki


Pozostało 86% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
7,90 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane