Kontrahent naszej spółki zakupił chłodziarkę do restauracji za ok. 15 tys. zł. W ostatnich trzech miesiącach była dwukrotnie naprawiana w ramach gwarancji – zawsze z tej samej przyczyny. Obecnie po raz kolejny trafiła do serwisu i planowaliśmy ją naprawić. Jednak klient złożył odstąpienie od umowy pod rygorem sprawy sądowej. Naszym zdaniem wyrób ma atesty, nadaje się do naprawy. Czy musimy oddać pieniądze?
- nie ma właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia;
- nie ma właściwości, o których istnieniu sprzedawca zapewnił kupującego, w tym przedstawiając próbkę lub wzór;
- nie nadaje się do celu, o którym kupujący poinformował sprzedawcę przy zawarciu umowy, a sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia;
- została kupującemu wydana w stanie niezupełnym.