statystyki

UOKiK bada warszawską uchwałę krajobrazową

autor: Katarzyna Nocuń06.02.2020, 19:00
Po wejściu w życie przepisów jedną z nielicznych dozwolonych form reklamy na obszarze miasta będą nośniki na przystankach komunikacji miejskiej, a te są obecnie kontrolowane przez jednego dostawcę, czyli spółki AMS – zauważa urząd.

Po wejściu w życie przepisów jedną z nielicznych dozwolonych form reklamy na obszarze miasta będą nośniki na przystankach komunikacji miejskiej, a te są obecnie kontrolowane przez jednego dostawcę, czyli spółki AMS – zauważa urząd.źródło: ShutterStock

Prawo regulujące stawianie reklam w Warszawie może prowadzić do powstania monopolu – uważa Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Po wejściu w życie przepisów jedną z nielicznych dozwolonych form reklamy na obszarze miasta będą nośniki na przystankach komunikacji miejskiej, a te są obecnie kontrolowane przez jednego dostawcę, czyli spółki AMS – zauważa urząd.

Postępowanie wyjaśniające, które jest prowadzone w sprawie, a nie przeciwko konkretnym podmiotom, to efekt skarg i informacji od sygnalistów. Branża reklamowa szacuje, że na podstawie przyjętych przepisów z ulic miasta zniknie ponad 95 proc. tablic reklamowych i billboordów . Obawy prezesa UOKiK dotyczą możliwości wyeliminowania z rynku wielu firm z branży reklamowej – czytamy w komunikacie.


Pozostało 60% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane