statystyki

UOKiK bada warszawską uchwałę krajobrazową

autor: Katarzyna Nocuń06.02.2020, 19:00
Po wejściu w życie przepisów jedną z nielicznych dozwolonych form reklamy na obszarze miasta będą nośniki na przystankach komunikacji miejskiej, a te są obecnie kontrolowane przez jednego dostawcę, czyli spółki AMS – zauważa urząd.

Po wejściu w życie przepisów jedną z nielicznych dozwolonych form reklamy na obszarze miasta będą nośniki na przystankach komunikacji miejskiej, a te są obecnie kontrolowane przez jednego dostawcę, czyli spółki AMS – zauważa urząd.źródło: ShutterStock

Prawo regulujące stawianie reklam w Warszawie może prowadzić do powstania monopolu – uważa Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Po wejściu w życie przepisów jedną z nielicznych dozwolonych form reklamy na obszarze miasta będą nośniki na przystankach komunikacji miejskiej, a te są obecnie kontrolowane przez jednego dostawcę, czyli spółki AMS – zauważa urząd.

Postępowanie wyjaśniające, które jest prowadzone w sprawie, a nie przeciwko konkretnym podmiotom, to efekt skarg i informacji od sygnalistów. Branża reklamowa szacuje, że na podstawie przyjętych przepisów z ulic miasta zniknie ponad 95 proc. tablic reklamowych i billboordów . Obawy prezesa UOKiK dotyczą możliwości wyeliminowania z rynku wielu firm z branży reklamowej – czytamy w komunikacie.


Pozostało jeszcze 60% treści

2 dostępy do wydania cyfrowego DGP w cenie
9,80 zł Za pierwszy miesiąc.
Oferta autoodnawialna
PRENUMERATA 2020
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane