statystyki

Uziemienie „maksów” kosztuje Boeinga miliardy dolarów. Tracą też dostawcy

autor: Krzysztof Śmietana19.12.2019, 08:32; Aktualizacja: 19.12.2019, 08:33
Wstrzymanie produkcji mocno uderzy w dostawców części. Według agencji Reuters decyzja Boeinga wymusi np. trudne negocjacje z firmą Spirit Aerosystems, która dostarcza kadłuby.

Wstrzymanie produkcji mocno uderzy w dostawców części. Według agencji Reuters decyzja Boeinga wymusi np. trudne negocjacje z firmą Spirit Aerosystems, która dostarcza kadłuby.źródło: ShutterStock

W styczniu Boeing zawiesi produkcję modelu 737 MAX. Choć 13 marca tego roku na całym świecie uziemiono prawie 400 takich maszyn, to tempo ich wytwarzania spadło tylko nieznacznie – do ponad 40 na miesiąc.

W efekcie prawie 500 maszyn jest nieodebranych przez linie lotnicze. W sytuacji, w której uziemienie samolotów przedłuża się i nie wiadomo, kiedy wrócą one do latania, Boeing uznał, że dalsza produkcja nie ma sensu. Niemal do zera spadły nowe zamówienia na „maksy”. Firmie brakuje też terenów, na których mogą parkować wyprodukowane maszyny.

Wstrzymanie produkcji mocno uderzy w dostawców części. Według agencji Reuters decyzja Boeinga wymusi np. trudne negocjacje z firmą Spirit Aerosystems, która dostarcza kadłuby. Wstrzymanie zamówień i płatności ze strony Boeinga mocno wpłynie na kondycję producenta konstrukcji. W podobne kłopoty mogą wpaść inni dostawcy, którzy produkują części rzadko wymieniane, a dodatkowo są mocno uzależnieni od Boeinga, a w szczególności od produkcji elementów do uziemionego modelu samolotu.


Pozostało jeszcze 61% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane