statystyki

Kosmetyki mniej „ekologiczne”. Przynajmniej na opakowaniach

autor: Patryk Słowik01.07.2019, 07:35; Aktualizacja: 01.07.2019, 07:35
Od dziś producenci kosmetyków nie mogą podawać niezweryfikowanych naukowo informacji na etykietach produktów. Za naruszenie grozić będą kary do 100 tys. zł. To efekt unijnych przepisów i dokumentów technicznych przygotowanych przez Komisję Europejską.

Od dziś producenci kosmetyków nie mogą podawać niezweryfikowanych naukowo informacji na etykietach produktów. Za naruszenie grozić będą kary do 100 tys. zł. To efekt unijnych przepisów i dokumentów technicznych przygotowanych przez Komisję Europejską.

Od dziś producenci kosmetyków nie mogą podawać niezweryfikowanych naukowo informacji na etykietach produktów. Za naruszenie grozić będą kary do 100 tys. zł. To efekt unijnych przepisów i dokumentów technicznych przygotowanych przez Komisję Europejską.

Dotychczas określenia takie jak „ekologiczny”, „wegański” czy „hipoalergiczny” były umieszczane na etykietach z dużą dezynwolturą.

Przykładowo nazywano tak swoje produkty tylko z tego względu, że miały lepszy skład niż produkt konkurencji. Wielokrotnie zdarzało się, że mianem „hipoalergicznego” kremu określano coś, co miało w sobie 2–3 składniki uczulające. Producenci przekonywali, że stosują takie nazewnictwo, bo u konkurencji alergenów jest 5–6.


Pozostało jeszcze 69% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane