statystyki

Trudniej nam sprzedawać Niemcom

autor: Łukasz Wilkowicz12.06.2019, 08:33; Aktualizacja: 12.06.2019, 09:26

źródło: DGP

W pierwszych czterech miesiącach tego roku wzrost eksportu do naszego zachodniego sąsiada był znikomy w porównaniu do jego ogromnego udziału w naszej wymianie międzynarodowej.

Od stycznia do kwietnia krajowe firmy sprzedały za granicę towary o wartości 325 mld zł. To o 7,4 proc. więcej niż rok wcześniej. Dynamika była tylko nieznacznie mniejsza niż miesiąc wcześniej. Jak podkreślono w komunikacie Głównego Urzędu Statystycznego, w tym okresie odnotowano wzrost eksportu do wszystkich krajów z pierwszej dziesiątki naszych partnerów handlowych. Dane pokazują jednak, że zwiększanie sprzedaży do niektórych państw jest coraz trudniejsze.

Chodzi przede wszystkim o naszego największego kontrahenta, czyli Niemcy. Sygnałem jest spadający udział tego kraju w eksporcie Polski. W pierwszych czterech miesiącach ub.r. wynosił on 28,2 proc. W podobnym okresie 2019 r. jest to już tylko 27,1 proc. (choć to nadal niemal 4,5 razy więcej, niż wynosi udział drugiego naszego odbiorcy, czyli Wielkiej Brytanii).


Pozostało jeszcze 73% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane