statystyki

W dziale compliance będą musiały pracować omnibusy

23.04.2019, 07:59; Aktualizacja: 23.04.2019, 08:03
Głównym celem wprowadzanych zmian ma być zwiększenie ochrony klientów i zapewnienie im większej jasności co do jakości świadczonych na ich rzecz usług

Głównym celem wprowadzanych zmian ma być zwiększenie ochrony klientów i zapewnienie im większej jasności co do jakości świadczonych na ich rzecz usługźródło: ShutterStock

Zakaz pełnienia przez członka zarządu TFI funkcji inspektora nadzoru i wykonywania zadań z zakresu nadzoru zgodności działalności z prawem oraz szczególne wymogi dotyczące wiedzy i kompetencji osób odpowiedzialnych za compliance – to tylko niektóre ze zmian dotyczących organizacji i funkcjonowania compliance w TFI, które zakłada projekt rozporządzenia ministra finansów w sprawie sposobu, trybu oraz warunków prowadzenia działalności przez towarzystwa funduszy inwestycyjnych.

Wzrost firmowych kosztów

Łączenie stanowisk członka zarządu i inspektora nadzoru było do tej pory powszechną praktyką, szczególnie w niewielkich TFI. Projekt ograniczenia tej możliwości oznacza nałożenie na TFI obowiązku zatrudnienia dodatkowej osoby na stanowisku inspektora nadzoru. Choć może przyczynić się to do wzrostu bezpieczeństwa compliance takich podmiotów, wpłynie to również na wzrost kosztów operacyjnych prowadzenia działalności.


Pozostało jeszcze 86% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane