Rekompensata, czyli lekcja cierpliwości dla Poczty Polskiej

autor: Elżbieta Rutkowska02.04.2019, 07:20; Aktualizacja: 02.04.2019, 09:25
110 mln zł straciła Poczta w 2013 r. na usługach powszechnych

110 mln zł straciła Poczta w 2013 r. na usługach powszechnychźródło: ShutterStock

Na wyrównanie straty poniesionej na usługach powszechnych Poczta czeka już szósty rok. I jeszcze poczeka.

Poczta Polska jako operator wyznaczony realizuje usługi powszechne – co m.in. oznacza, że dostarcza nawet nierentowne listy i utrzymuje placówki w całym kraju. Jeśli w ciągu roku przychody z tej działalności nie pokryją jej kosztów, operatorowi przysługuje rekompensata. Teoretycznie. W praktyce procedura jest tak przewlekła, że Poczta nie dostała jeszcze pieniędzy za 2013 r.

Od początku wszystko odbywa się zgodnie z prawem. Rok 2013 był pierwszym, kiedy po liberalizacji rynku Poczta działała jako operator wyznaczony. Wykazała wtedy 110 mln zł straty. Złożyła więc wniosek o rekompensatę do Urzędu Komunikacji Elektronicznej, który reguluje ten rynek. Był rok 2014 r.


Pozostało 80% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane