statystyki

Biało-czerwony fintech napędzany nowym paliwem

autor: Bartosz Ciołkowski12.12.2018, 08:40; Aktualizacja: 12.12.2018, 08:43
To od banków zależy, jak ekosystem bankowości otwartej będzie się rozwijać w najbliższych miesiącach i latach

To od banków zależy, jak ekosystem bankowości otwartej będzie się rozwijać w najbliższych miesiącach i latachźródło: ShutterStock

Choć każdego dnia słyszymy o kolejnych, wyjątkowych rozwiązaniach wprowadzanych przez banki lub przebojowe start-upy, to w świecie otwartych API, błyskotliwej AI i dyrektywy PSD2 jedno się nie zmienia – bez paliwa w postaci zaufania nie ma co myśleć o podboju portfeli klientów. Dyrektywa PSD2 i wprowadzana w życie idea bankowości otwartej oznaczają szanse, ale też stawia wyzwania. Najważniejszym z nich jest budowanie zaufania, również tego, które pozwoli zacieśnić współpracę banków z fintechami.

W erę bankowości otwartej w pełni wejdziemy w przyszłym roku. Nowego rodzaju gracze z obszaru fintech (za naszą zgodą) będą mogli uzyskać dostęp do naszych danych, a także inicjować transakcje, takie jak płatności z naszego konta w banku. To rewolucyjna zmiana, dzięki której klienci mogą liczyć na dostęp do lepszych cyfrowych usług finansowych.

Bankowość otwarta to szansa nie tylko dla konsumentów czy firm z sektora fintech, ale i dla banków. Mogą one zyskać dodatkowe informacje o klientach, co pozwoli lepiej poznać ich potrzeby i dostarczyć bardziej spersonalizowane usługi. Wyższy poziom cyfryzacji oferty sprawi, że ich usługi będą jeszcze wygodniejsze i bardziej konkurencyjne. Najlepsze banki nowej generacji mogą liczyć na to, że staną się „bramą” do świata finansów swoich klientów, agregując informacje o ich rachunkach z różnych instytucji.

Żeby ta wizja stała się rzeczywistością, bankowość otwarta musi zyskać aprobatę nie tylko w sektorze bankowym, ale i wśród jej klientów. A ponieważ ten nowy ekosystem będzie funkcjonował według zupełnie nowych zasad, zapewnienie jego sprawnego działania rodzi wiele wyzwań. W bardziej skomplikowanym niż do tej pory środowisku klientom będzie się trudniej odnaleźć. Na przykład, do kogo powinienem zwrócić się z reklamacją, jeśli mój rachunek został błędnie obciążony w wyniku zlecenia w banku złożonego za pośrednictwem firmy fintech?


Pozostało jeszcze 62% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane