statystyki

Biało-czerwony fintech napędzany nowym paliwem

autor: Bartosz Ciołkowski12.12.2018, 08:40; Aktualizacja: 12.12.2018, 08:43
To od banków zależy, jak ekosystem bankowości otwartej będzie się rozwijać w najbliższych miesiącach i latach

To od banków zależy, jak ekosystem bankowości otwartej będzie się rozwijać w najbliższych miesiącach i latachźródło: ShutterStock

Choć każdego dnia słyszymy o kolejnych, wyjątkowych rozwiązaniach wprowadzanych przez banki lub przebojowe start-upy, to w świecie otwartych API, błyskotliwej AI i dyrektywy PSD2 jedno się nie zmienia – bez paliwa w postaci zaufania nie ma co myśleć o podboju portfeli klientów. Dyrektywa PSD2 i wprowadzana w życie idea bankowości otwartej oznaczają szanse, ale też stawia wyzwania. Najważniejszym z nich jest budowanie zaufania, również tego, które pozwoli zacieśnić współpracę banków z fintechami.

W erę bankowości otwartej w pełni wejdziemy w przyszłym roku. Nowego rodzaju gracze z obszaru fintech (za naszą zgodą) będą mogli uzyskać dostęp do naszych danych, a także inicjować transakcje, takie jak płatności z naszego konta w banku. To rewolucyjna zmiana, dzięki której klienci mogą liczyć na dostęp do lepszych cyfrowych usług finansowych.

Bankowość otwarta to szansa nie tylko dla konsumentów czy firm z sektora fintech, ale i dla banków. Mogą one zyskać dodatkowe informacje o klientach, co pozwoli lepiej poznać ich potrzeby i dostarczyć bardziej spersonalizowane usługi. Wyższy poziom cyfryzacji oferty sprawi, że ich usługi będą jeszcze wygodniejsze i bardziej konkurencyjne. Najlepsze banki nowej generacji mogą liczyć na to, że staną się „bramą” do świata finansów swoich klientów, agregując informacje o ich rachunkach z różnych instytucji.

Żeby ta wizja stała się rzeczywistością, bankowość otwarta musi zyskać aprobatę nie tylko w sektorze bankowym, ale i wśród jej klientów. A ponieważ ten nowy ekosystem będzie funkcjonował według zupełnie nowych zasad, zapewnienie jego sprawnego działania rodzi wiele wyzwań. W bardziej skomplikowanym niż do tej pory środowisku klientom będzie się trudniej odnaleźć. Na przykład, do kogo powinienem zwrócić się z reklamacją, jeśli mój rachunek został błędnie obciążony w wyniku zlecenia w banku złożonego za pośrednictwem firmy fintech?


Pozostało 62% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane