Unijny prawodawca w trosce o konsumentów porządkuje sferę cyfrową. Niestety dla przedsiębiorców oznacza to liczne nowe obowiązki, nierzadko obwarowane wysokimi karami
Internet, nowe technologie i nowe media odgrywają coraz większą rolę w gospodarce. Jednakże sfera cyfrowa wymyka się tradycyjnym regulacjom, zwłaszcza w ostatnim okresie – w dobie intensywnego rozwoju. Stąd też od pewnego czasu UE pracuje nad licznymi nowymi aktami prawnymi. W efekcie mamy do czynienia z wysypem nowych regulacji, zarówno na poziomie UE, jak i na poziomie krajowym w postaci ustaw implementujących – przy czym kilka znaczących dyrektyw i rozporządzeń w tym zakresie już weszło w życie, zaś nad wieloma innymi prace powoli są finalizowane. Przedsiębiorcy są przerażeni, czemu nie dziwią się eksperci, którzy już przyznają, że firmy będą miały dużo do zrobienia. – Należy wyłącznie żywić nadzieję, że interwencja prawodawcy będzie przemyślana, a dobro obywateli i słuszny interes przedsiębiorców zostaną należycie wyważone – wskazuje Ewa Gryc-Zerych, rzecznik patentowy i radca prawny z Kancelarii Prawnej VenaGroup.

Ogrom nowych aktów i obowiązków