statystyki

Uber przesadza klientów na rowery, hulajnogi i komunikację miejską

autor: Paulina Jagielska19.09.2018, 08:07; Aktualizacja: 19.09.2018, 08:09
Uber

Uberźródło: ShutterStock

Zmiana strategii to efekt obserwacji , jak użytkownicy aplikacji korzystają z usług firmy. Często jeżdżą tylko do przystanków autobusowych.

Znany dotychczas z platformy łączącej kierowców i podróżnych Uber zamierza zmienić model działania i zostać liderem w dziedzinie mobilności miejskiej w znacznie szerszym tego słowa znaczeniu. Za pośrednictwem jego aplikacji użytkownicy zamówią nie tylko przejazd samochodem, ale także wypożyczą rower, elektryczną hulajnogę, kupią bilety komunikacji miejskiej, a nawet zamówią taksówkę.

Firma, której wartość rynkowa wyceniana jest na 72 mld dol., zbudowała swoją pozycję na przejazdach samochodowych. – Musimy pamiętać, że jest to najwyżej wyceniany start-up świata. Tym samym decyzje jego zarządu będą wyznaczać światowe trendy – podkreśla prof. Marcin Wojtysiak-Kotlarski z Kolegium Zarządzania i Finansów w SGH.

Przywołuje opinię Petera Thiela, jednego z najbardziej znanych aniołów biznesu z Doliny Krzemowej, że wyłącznym celem start-upów ma być budowanie globalnych monopoli. – Obecnie Uber ma konkurencję na całym świecie, od chińskiego Didi po amerykański Lyft. Z tego względu firma korzysta ze strategii błękitnego oceanu, czyli poszukuje niezagospodarowanych nisz – mówi Wojtysiak-Kotlarski.


Pozostało 61% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
7,90 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane