statystyki

Pierwszy taki mundial online. Internet awansował do wyższej ligi

autor: Elżbieta Rutkowska12.07.2018, 08:10; Aktualizacja: 12.07.2018, 08:13
Zainteresowanie widzów przekłada się na przychody reklamowe. Na tym polu roz dźwięk między tradycyjną telewizją a internetem pozostaje ogromny – ze względu na niskie ceny reklam w tym drugim medium. O ile ze sprzedaży czasu reklamowego i sponsoringu przy meczach w telewizji nadawca publiczny uzyskał już 64,5 mln zł, o tyle przychody online wyniosły 2,9 mln zł.

Zainteresowanie widzów przekłada się na przychody reklamowe. Na tym polu roz dźwięk między tradycyjną telewizją a internetem pozostaje ogromny – ze względu na niskie ceny reklam w tym drugim medium. O ile ze sprzedaży czasu reklamowego i sponsoringu przy meczach w telewizji nadawca publiczny uzyskał już 64,5 mln zł, o tyle przychody online wyniosły 2,9 mln zł.źródło: ShutterStock

Telewizyjny rekord oglądalności podczas turnieju już raczej nie padnie. Za to internet dzięki piłkarzom awansował do wyższej ligi.

Do rekordu wszech czasów na dużym ekranie było blisko w fazie grupowej, gdy polska reprezentacja miała jeszcze szansę na awans. Jej starcie z Kolumbią oglądało w TVP 1 i TVP Sport 14,8 mln widzów – tylko 1 mln mniej niż ćwierćfinał Euro 2016 z udziałem naszej drużyny, który transmitowały TVP 1, Polsat i Polsat Sport. Odkąd Polacy odpadli, rozgrywki śledzi już mniej osób, choć nadal stanowią większe audytorium niż widownia hitowych seriali. Według danych Nielsena z 13 dotychczas transmitowanych spotkań fazy pucharowej (bez wczorajszego meczu Anglia – Chorwacja) najlepszą oglądalność – 7,5 mln widzów – miał wtorkowy półfinał, w którym Francja pokonała Belgię. Cztery inne mecze przekroczyły próg 6 mln widzów – w tym ćwierćfinał Rosja – Chorwacja (6,9 mln) – a tylko jedno spotkanie oglądało mniej niż 3 mln osób (Szwecja – Szwajcaria w jednej ósmej turnieju).

Historyczne rekordy padają za to w internetowym serwisie TVP. Choć mundial nie ma tam milionowej widowni. – Zainteresowanie meczami w internecie jest tak ogromne, że mundial pobił wszystkie dotychczasowe wydarzenia, które można było śledzić online – mówi Kuba Sufin, dyrektor Ośrodka Mediów Interaktywnych w TVP.


Pozostało 61% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
7,90 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane