statystyki

Płatne reklamy na Facebooku również podlegają RODO

autor: Jakub Styczyński01.07.2018, 13:00
Facebook, internet

Po rozpoczęciu stosowania RODO format reklamy kontaktowej Lead Ads dostępny na portalu Facebook jest wciąż dozwolonyźródło: ShutterStock

Promując swój biznes, korzystam z Lead Ads na portalu Facebook. To płatna reklama, umożliwiająca użytkownikom tego medium społecznościowego wypełnienie formularza kontaktowego, gdy są zainteresowani ofertą danej firmy. Czy jako reklamodawca korzystający z Lead Ads powinienem dostosować się do postanowień unijnego rozporządzenia RODO

Tak, trzeba się dostosować. Po rozpoczęciu stosowania RODO format reklamy kontaktowej Lead Ads dostępny na portalu Facebook jest wciąż dozwolony. Jednakże portal w regulaminie współpracy z reklamodawcami zaznacza, że odpowiedzialność za zapewnienie zgodności reklam Lead Ads z RODO leży po stronie korzystającej z nich firmy. Dlatego ich format został tak dostosowany, aby umożliwić reklamodawcy zamieszczenie linku do informacji na temat jego polityki prywatności oraz warunków związanych z gromadzeniem i wykorzystywaniem danych osobowych.

Projektując promocję w ramach Lead Ads, przedsiębiorca powinien przede wszystkim zwrócić uwagę na jej treść oraz pamiętać o spełnieniu obowiązku informacyjnego wymaganego przez unijne rozporządzenie. Należy zadbać o to, aby użytkownik wypełniający formularz miał pełną świadomość, na co dokładnie wyraża zgodę. W formularzu musi się pojawić informacja, że wypełniając formularz, użytkownik portalu zgadza się na przetwarzanie jego danych osobowych w celu kontaktu przedstawiciela firmy i przedstawienia oferty biznesowej. Oświadczenie o wyrażeniu zgody przygotowane przez administratora powinno mieć zrozumiałą i łatwo dostępną formę, być sformułowane jasnym i prostym językiem i nie powinno zawierać nieuczciwych warunków.


Pozostało jeszcze 48% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane