Bez względu na to, jaki biznes prowadzisz, własna strona internetowa zawsze przyciągnie dodatkowych klientów. Sieć jest dziś dla większości osób pierwszym źródłem poszukiwania informacji, ale także produktów czy usług. Coraz więcej osób, zanim uda się do sklepu, otwiera okno wyszukiwarki internetowej i wpisuje w niej konkretne hasło, żeby zobaczyć dostępność oferty i ceny. Podobnie jest w przypadku tych, którzy szukają sprzętu do nurkowania czy wspinaczki, czyli sportów dla osób aktywnych, a co najważniejsze - ceniących swój czas.

Jeśli internet nie ma być głównym kanałem sprzedaży, a jedynie miejscem, w którym w sposób przejrzysty i atrakcyjny ma zostać przedstawiona oferta naszego sklepu, koszty założenia stronny www nie muszą być wysokie. Niepotrzebny będzie skomplikowany i drogi system zarządzania sprzedażą.

Trzeba zacząć od nazwy i rejestracji strony, której dokonać można bezpośrednio w rejestrze domen internetowych (także w sieci). Sama rejestracja i abonament to niewielki koszt, 200-300 zł rocznie.

Następnie wynająć musimy miejsce na serwerze, na którym oprócz strony, umieścimy też wszystkie potrzebne informacje (np. zdjęcia produktów, pliki wideo itp.). Można to zrobić na dwa sposoby. Albo postawić serwer samemu, albo wynająć miejsce w jednej z wielu obecnych na rynku firm hostingowych. Pierwsze rozwiązanie wymaga jednak znajomości tematu - jeśli mamy pod ręką informatyka, poradzi sobie z tym bez problemu, a jednorazowy koszt zamknie się w 1-2 tys. zł. Wadą takiego rozwiązania jest jednak awaryjność, z którą będziemy musieli sobie poradzić samodzielnie. Wynajęcie miejsca na serwerze firmy hostingowej kosztować będzie 600- 1500 zł rocznie (w zależności od potrzeb). W ramach droższych ofert, firmy te oferują także większy zakres usług, rozwiązując kolejne problemy - np. stworzenie oprawy graficznej strony, a także jej bieżące administrowanie stroną. Przygotowanie witryny www od strony graficznej to jednorazowy koszt 2-3 tys. zł, ale tak naprawdę wydać można na to i kilkanaście tysięcy złotych - wszystko zależy od przyjętych rozwiązań graficznych i tego, kto stronę przygotuje.

Ponieważ klienci poszukiwania najlepszej oferty najczęściej zaczynają od wyszukiwarki internetowej, warto zadbać o dobre pozycjonowanie w niej naszej witryny - czyli o to, aby po wpisaniu przez internautę słów związanych z konkretną działalnością nasza strona wyświetlała się jako pierwsza (lub przynajmniej w czołówce). O pozycjonowanie zadbać można odpowiednio konstruując stronę (to znowu praca dla programisty), ale można też pomyśleć o kupieniu linków sponsorowanych, czyli reklamie w wyszukiwarkach (SEM). Pozwala ona na bieżące śledzenie kosztów, więc przynajmniej na początku można przeznaczyć na nią np. 300 czy 500 zł miesięcznie, co pozwoli nam dotrzeć do konkretnej grupy od 500 do 700 osób miesięcznie.