statystyki

UOKiK stwierdził, że superżelki nie istnieją

autor: Patryk Słowik13.02.2018, 07:35; Aktualizacja: 13.02.2018, 08:14
Aflofarm nie chwalił się w reklamie, że Magmisie to suplement diety

Aflofarm nie chwalił się w reklamie, że Magmisie to suplement dietyźródło: ShutterStock

Producent suplementów nie może przedstawiać w reklamie, że jego produkt ma cudowne właściwości zdrowotne. To wprowadzanie potencjalnych nabywców w błąd. Uznał tak prezes UOKiK odnośnie do spotów firmy Aflofarm.

Reklama żelków Magmisiów od wielu miesięcy budziła negatywne emocje w środowisku farmaceutów.

– To robienie z ludzi idiotów i narażanie dzieci na niebezpieczeństwo – mówili nam aptekarze.

Główną bohaterką spotu była szkolna pedagog. W pokazywanej scence mówi rodzicom, którzy przyprowadzają do niej zmęczonego i smutnego syna, że przyczyną jest niski poziom magnezu. Rozwiązanie jest proste: „podać dziecku Magmisie”. Chłopiec, gdy dostał żelki, od razu się ożywił. – Reklamy sugerowały, że powszechnym powodem kłopotów dzieci z aktywnością fizyczną, koncentracją czy rozdrażnieniem jest brak magnezu i że rozwiąże je podanie żelków. Tymczasem przyczyny tych problemów mogą być różne, podobnie jak sposoby ich rozwiązania, np. zmiana diety lub wizyta u lekarza. Przekaz reklamowy mógł się przyczynić do osłabienia czujności rodziców i zlekceważenia stanu dziecka – stwierdził Marek Niechciał, prezes UOKiK.


Pozostało 79% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane