statystyki

Outlety wypierają tradycyjne galerie

autor: Patrycja Otto05.12.2017, 07:55; Aktualizacja: 05.12.2017, 09:35
zakupy

Kiedy outlety przed 15 laty pojawiły się na naszym rynku, były kojarzone głównie z wybrakowanym towaremźródło: ShutterStock

Klientów przyciągają niższymi cenami, a najemców atrakcyjnymi stawkami czynszu. Powodem jest nasycenie rynku. W niektórych ośrodkach, takich jak Wrocław czy Poznań, galerii jest tak dużo, że trudno znaleźć chętnych na lokale.

Po Galerii Graffica w Rzeszowie, dwa kolejne centra handlowe w Polsce zamienią się w outlety. Mowa o Galerii Plaza w Krakowie oraz Centrum Handlowym Glinki w Bydgoszczy. To oznacza, że ceny w tych obiektach spadną. Outlety są znane z tego, że towary w nich są sprzedawane od 30 do 70 proc. taniej przez cały rok.

To nie koniec ekspansji. W planach jest budowa kolejnych czterech obiektów – w Krakowie, Bydgoszczy, Gliwicach i Toruniu. A także rozbudowa jednego w Szczecinie. Tym samym w najbliższych latach liczba outletów wzrośnie do 20. To znaczące przyspieszenie, bo przez ostatnich 15 lat powstało 14 centrów wyprzedażowych.

Rynek centrów wyprzedażowych w Polsce

Rynek centrów wyprzedażowych w Polsce

źródło: Dziennik Gazeta Prawna


Pozostało 71% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane