statystyki

Wystawienie alkoholi w oknie sklepu grozi utratą zezwolenia

autor: Leszek Jaworski04.11.2017, 11:45
Eksponowanie w oszklonej witrynie sklepowej nazw napojów alkoholowych stanowi ich reklamę.

Eksponowanie w oszklonej witrynie sklepowej nazw napojów alkoholowych stanowi ich reklamę.źródło: ShutterStock

Prowadzę sklep spożywczo-monopolowy. Urząd miasta przeprowadził u mnie kontrolę. Urzędnicy zarzucili mi zakazaną reklamę napojów alkoholowych. Za taką uznali ustawienie alkoholi wysokoprocentowych w przeszklonej witrynie sklepu, widocznej przez okno. Kontrolerom nie podobało się, że widoczne są również z zewnątrz znaki towarowe. W efekcie prezydent miasta cofnął mi zezwolenie na sprzedaż alkoholu. Czy miał do tego podstawę?

Tak, ponieważ działanie polegające na wystawieniu w witrynie sklepu butelek alkoholu może być uznane za zakazaną reklamę. Szczególnie wtedy, gdy są one eksponowane w taki sposób, że stają się widoczne dla każdego, kto będzie przechodził obok punktu ich sprzedaży. Niewątpliwie bowiem w ten sposób następuje rozpowszechnianie znaków towarowych napojów alkoholowych, które ma charakter publiczny, tj. jest skierowane do nieoznaczonego kręgu osób. Tak wskazał Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie w wyroku z 21 października 2016 r. (sygn. akt III SA/Kr 798/16).


Pozostało 73% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane