statystyki

Jak rozciągnąć markę, zdobyć klientów i osiągnąć sukces

autor: Hubert Orzechowski03.10.2017, 07:32; Aktualizacja: 03.10.2017, 09:29
biznes, firma, praca

Każda firma chciałaby się rozwijać, a poszerzanie oferty jest jedną z metod rozwoju przedsiębiorstwaźródło: ShutterStock

Konwergencja jest naturalnym procesem, który będzie się rozwijać, ponieważ co chwilę pojawiają się nowe technologie – mówi dr Jolanta Tkaczyk z Akademii Leona Koźmińskiego.

Jak pani najkrócej i najlepiej zdefiniowałaby pojęcie konwergencji? Wielu z nas pewnie nawet nie wie, że z niej korzysta.

Najkrócej rzecz ujmując, konwergencja to upodabnianie się, ale także nakładanie się, przenikanie wzajemne, zbieżność – nauk, branż, mediów. Jeśli kiedyś ze swojego telefonu komórkowego tylko dzwoniłeś lub wysyłałeś SMS, a teraz odpowiadasz na e-maile i oglądasz programy telewizyjne, to właśnie korzystasz z konwergencji. W marketingu pojęcie konwergencji bywa używane w kontekście łączenia się branż, które do tej pory były rozdzielne. Najpełniej to widać w branży ICT, która połączyła na skutek komputeryzacji i cyfryzacji usługi telekomunikacyjne, transmisję danych i przekazy medialne w jedno. Konwergencja rynków i produktów, która jest następstwem konwergencji technologii, polega na wychodzeniu firm poza tradycyjnie określone granice branż, w wyniku czego zanikają granice pomiędzy wcześniej wyodrębnionymi rynkami.

Dlaczego firmy decydują się poszerzać swoje pole działania poza standardowe usługi?


Pozostało 79% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane