W poniedziałek podczas konferencji prasowej odbyła się inauguracja ogólnopolskiej akcji "Polska zobacz więcej - weekend za pół ceny". Od 18 września można kupować i rezerwować oferty na jesienną edycję tej akcji, która odbędzie się w dniach 6-8 października.
"Cieszę się, że polski rząd bardzo mocno wspiera tę dziedzinę gospodarki" - powiedział minister. Jego zdaniem dynamiczny rozwój polskiej branży turystycznej jest związany z postrzeganiem "Polski jak kraju bezpiecznego".
Jak przypomniał Bańka, polskie lokalne marki turystyczne znalazły się w Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju jako "te marki, które w najbliższych latach mają budować polską turystykę".
Do trzeciej edycji "Polska zobacz więcej - weekend za pół ceny" zgłosiło się prawie 560 partnerów, w tym hotele, pensjonaty, muzea czy restauracje. W poprzedniej wiosennej akcji z oferty skorzystało ponad 70 tys. osób. Organizatorzy akcji - Polska Organizacja Turystyczna oraz Ministerstwo Sportu i Turystyki - liczą, że liczba turystów, którzy skorzystają ze zniżek w edycji jesiennej będzie jeszcze większa.
Akcja - zdaniem organizatorów - ma zachęcić Polaków do aktywnego spędzania wolnego czasu i zwiedzania Polski. "Założeniem akcji jest stworzenie banku produktów i usług turystycznych w atrakcyjnych, obniżonych cenach, które są oferowane w wyznaczonym terminie na terenie całego kraju. Wydarzenie ma m.in. wpłynąć na pobudzenie ruchu turystycznego oraz zwiększenie zainteresowania wyjazdami weekendowymi, w szczególności w tzw. sezonie niskim" - napisano w informacji prasowej.
Najwięcej partnerów do jesiennej edycji zgłosiło się z woj. małopolskiego - 105, z woj. pomorskiego - 62 oraz z woj. dolnośląskiego – 49. Na Mazowszu w akcji weźmie udział 47 partnerów.
Akcja skierowana jest do przedstawicieli branży turystycznej, zarówno z miejsc bardzo dobrze już znanych turystom, jak i tych jeszcze nieodkrytych. Jedną z promowanych marek turystycznych jest Szlak Wielki Gościniec Litewski, który otrzymał wyróżnienie w tegorocznej edycji konkursu EDEN "Najlepsze Europejskie Destynacje".
"Mamy wiele miejsc nieodkrytych w Polsce, które można w sposób znakomity promować nie tylko w kraju, ale również za granicą i Wielki Gościniec Litewski jest właśnie przykładem takiej marki" - powiedział minister sportu i turystyki. "To jest dziedzictwo kulturalne, to jest dziedzictwo historyczne, dziedzictwo kulinarne" - podsumował.
Minister zapowiedział, że resort planuje kolejne akcje mające na celu promocję polskich miejsc turystycznych za granicą.