statystyki

Ekspansja budowlanych sieciówek

autor: Małgorzata Kwiatkowska, Patrycja Otto24.07.2017, 07:29; Aktualizacja: 24.07.2017, 08:55
Gracze z sektora budowlanego nie gardzą sklepami po sieciach, które nie poradziły sobie na rynku.

Gracze z sektora budowlanego nie gardzą sklepami po sieciach, które nie poradziły sobie na rynku.źródło: ShutterStock

Wydamy w tym roku na odświeżenie mieszkań i domów 31 mld zł. O 1,4 mld zł więcej niż przed rokiem.

Firma PMR bada wydatki nie tylko w klasycznych marketach budowlanych i z elementami wyposażenia wnętrz, ale całość popytu w tym segmencie sprzedaży detalicznej, czyli też w małych sklepach i typowych hipermarketach. – W zeszłym roku wzrost wydatków przekroczył 6 proc. W tym spodziewamy się zbliżonego tempa – wyjaśnia Bartosz Bolecki, analityk PMR.

Lekki spadek dynamiki tłumaczy m.in. coraz wyższą bazą, czyli statystycznym punktem odniesienia oraz problemami ze specjalistami. – Duża część ubiegłorocznych i tegorocznych zakupów w segmencie detalicznym wiązała się z większymi remontami. A na rynku są problemy z dostępem do ekip remontowych – potwierdza Mirosław Lubarski z zarządu Grupy PSB, zarządzającej siecią PSB Mrówka, która notuje w tym roku jednocyfrowy wzrost sprzedaży. To poziom nieco słabszy niż w porównywalnym okresie 2016 r., kiedy w sklepach pojawiła się fala kupujących w związku z uruchomieniem programu „Rodzina 500 plus”.


Pozostało 75% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane