statystyki

Poczta Polska stawia na filatelistykę

autor: Patrycja Otto11.04.2017, 07:40; Aktualizacja: 11.04.2017, 08:36
Plan spółki – 50 mln zł przychodów z emisji znaczków w 2021 r. A to oznacza, że w ciągu pięciu lat mają one wzrosnąć 2,5 razy.

Plan spółki – 50 mln zł przychodów z emisji znaczków w 2021 r. A to oznacza, że w ciągu pięciu lat mają one wzrosnąć 2,5 razy.źródło: ShutterStock

Kolekcjonerzy twierdzą, że na znaczkach wciąż można zarabiać. Najbardziej cenne są stare okazy i te z błędami, np. w pisowni.

Plan spółki – 50 mln zł przychodów z emisji znaczków w 2021 r. A to oznacza, że w ciągu pięciu lat mają one wzrosnąć 2,5 razy.

W minionym roku sprzedaż znaczków przyniosła 20 mln zł – i od lat się utrzymuje na podobnym poziomie. Poczta powodów tej stagnacji upatruje w spadku liczby tradycyjnych filatelistów, którzy mają abonament na nowe emisje znaczków. Potencjał wzrostu widzi w kolekcjonerstwie okazjonalnym i tematycznym.

Zdaniem ekspertów rynku filatelistycznego kierunek zmian jest słuszny, ale powinna mu towarzyszyć zmiana oferty. Ta od pewnego czasu, jak zauważają, jest monotonna i ogranicza się do znaczków o tematyce patriotycznej czy religijnej, co zawęża krąg odbiorców.

– Przy emisjach pomijane są ważne wydarzenia. Myślę na przykład o 200. rocznicy urodzin Ryszarda Wagnera, na której skorzystały inne kraje – komentuje Maciej Kandulski z Okręgu Wielkopolskiego Polskiego Związku Filatelistów.


Pozostało 69% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
7,90 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane