Europa zakazuje hodowli zwierząt futerkowych. Co dzieje się na polskich fermach?

autor: Karol Dominowski01.02.2017, 15:45; Aktualizacja: 01.02.2017, 15:55
Fot. Inicjatywa na Rzecz Zwierząt BASTA!

Fot. Inicjatywa na Rzecz Zwierząt BASTA!źródło: Materiały Prasowe

A gdybyś miał spędzić całe życie w pudle wielkości dwóch ustawionych jedna na drugiej trumien? Nie możesz sobie tego wyobrazić? Słusznie. Tymczasem lisy w hodowlach na futro żyją w klatkach, które po przeliczeniu na ich gabaryty, odpowiadają takim właśnie rozmiarom.

wróć do artykułu

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Redakcja gazetaprawna.pl
Źródło:gazetaprawna.pl
Polub Gazetaprawna.pl

Polecane

Komentarze (57)

  • Mieszkaniec(2020-09-17 07:12) Zgłoś naruszenie 00

    Mieszkam w okolicy i tutaj wszyscy dobrze wiedzą, co potrafi Wójcik. Ludzie z Goreczek zastraszeni, bo większość dzięki niemu ma pracę. Soltys tylko przyklaskuje, bo tez ma z tego profity. Pracuje u niego, to nic innego powiedzieć nie może. Smrod okropny. To nie jest to samo co obornik po krowach i swiniach. Ukraincy dzien i noc wywoza odpady w tym jelita i krew i rozrzucaja na polach. Smrod paskudny. Zgnilizna. Po okolicy grasuje pełno norek, które uciekły, lub zostały specjalnie wypuszczone przez pracowników, którym Wójcik nie chciał zapłacić. Sam kilka razy dzwoniłem, żeby przyszli i złapali, bo miałem je u siebie. Ludzie się skarżą, że te norki które biegają luzem, zagryzaja drób. Okolica dobrze zna Wójcika i nie da się w ani jedno słowo uwierzyć. Pracowników traktuje jak parobkow. W tym materiale nakreconym dobrze go do mafi porównał. TRAFIONA ocena. Jak mu ludzie nie chcieli się zgodzić na postawienie spalarni, to się stawiał że on i tak to załatwi i nic mu nie zrobią. Wielki Pan, chwali się że ma układy z policją prokuratura i myśli że wszystko może. Nawrt sie z tym nie kryje. Jeszcze się nazywa rolnikiem

    Odpowiedz
  • ehh(2020-02-17 11:02) Zgłoś naruszenie 00

    Jak dla mnie mogłoby nie być żadnych futer. Bez tego da się żyć i zwierząt mniej by cierpiało. Są sztuczne futra i niepotrzebne jest zabijanie zwierząt na potrzeby ludzkiego widzi mi się.

    Odpowiedz
  • pyzy(2018-11-27 12:08) Zgłoś naruszenie 00

    nie ma komenatrza drugiej strony - co oni by mogli powiedzieć. zabijanie zwierząt na futra w dzisiejszych czasach to mord dla przyjemności, podobnie jak myśliwi. Jeśli chodzi o ludzi to ja uważam, że człowiek powinnien chronić zwierzęta. W zyciu bym nie założyła futra, mamy inne możliwości. Popyt powoduje że to dzieje się na taką skalę. Osobiście uważam, że mordowanie dla przyjemności powinno być karane wiezieniem nie grzywną- realnym więzieniem. Ludzie potrafią przetrwać bez futer. W świecie zwierząt zabija się inne zwierzęta dla pokarmu- ale nie dla futra. Dla mnie osoby mordujące dla przyjemności nie są ludźmi. Bez zasad moralnych, sumienia. Podobnie jak ci co kupują takie wyroby. Tak samo są odpowiedzialni jak ci Kaci

    Odpowiedz
  • Jacek(2018-07-21 02:51) Zgłoś naruszenie 10

    przeczytałem większość powyższych wypowiedzi. Ci, którzy szydzą z cierpienia zwierząt zasługują na pogardę. Każda hodowla zwierząt futerkowych jest działaniem okrutnym, a osoba prowadząca hodowlę pozbawiona jest empatii. Przypominam, że zwierzęta to żywe istoty, które gdy są w zamknięciu, a nie w środowisku naturalnym, cierpią. Skóry zwierząt dla wyrobów futrzarskich jeszcze w XIX i na początku XX wieku pozyskiwano z dzikich zwierząt. Chciałbym wierzyć, iż śmierć zwierząt podczas polowań była humanitarna. Niestety nie była. Stosowano wnyki i inne pułapki, w których zwierzęta umierały długo w cierpieniu (przedziurawiona skóra śrutem była bezwartościowa albo mało wartościowa, dlatego użycie broni palnej nie było brane pod uwagę a tylko taki sposób zabicia zwierzęcia jest humanitarne). Cóż czego człowiek nie zrobi dla pieniędzy? Materializm, a szczególnie ten bez żadnych zahamowań jest źródłem wszystkich okropności na Ziemi. Cierpienia zwierząt i oczywiście również, a może przede wszystkim ludzi są wynikiem bezwzględnego bestialstwa, które posiada gatunek homo sapiens. Może człowiek od samego początku rozdzielił się na dwa gatunki: homo sapiens i homo bestia. Zapewniam (znając historię) , że tych homo bestia zawsze było więcej. Przykre ale prawdziwe. Zainspirowany "Medalionami" Zofii Nałkowskiej zakończę zdaniem: "ludzie" zwierzętom zgotowali taki los!

    Odpowiedz
  • Jacenty123(2018-01-24 12:57) Zgłoś naruszenie 00

    Po prostu trzeba określić inne normy -korzystniejsze dla zwierząt. Nie można zakazywać np jazdy samochodem, bo są wypadki.

    Odpowiedz
  • wiesniak(2018-01-23 20:03) Zgłoś naruszenie 00

    A co zdaniem tzw "obrońców norek stanie się ze zwierzetami fermowymi po tym zakazie? Gdyby hodowcy byli tak złosliwi jak zieloni wypuscicliby wszystkie gryzonie na wolność, a wtedy zapłacilibyscie z budżetu za wszystkie szkody wyrzadzone przez nie, ale myslę, że po prostu wszystkie zwierzeta zostaną zabite.Z tego co wiem w Niemczech mozna je hodować, a wiec zarobi kto inny , nie Polski budzet

    Odpowiedz
  • Pan Krzysztof(2017-12-17 11:59) Zgłoś naruszenie 10

    "Było oczywiście prowadzone pod przykrywką. Gdybyśmy się zjawili oficjalnie i przedstawili, hodowcy mieliby prawo nie wpuścić nas na fermę albo pokazać nam tylko to, co chcą – mówi jedna z osób biorących w nim udział." A tak możecie pokazać to co wy chcecie https://www.youtube.com/watch?v=NLLrN5wYo58

    Odpowiedz
  • Romek(2017-11-20 15:15) Zgłoś naruszenie 86

    Jak coś dobrze prosperuje to najlepiej to zlikwidować. Zabierzemy swoje rodziny zagranice i tam będziemy pracować dla branży.

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • Anna L (2017-11-09 06:21) Zgłoś naruszenie 02

    Najpierw przelobbowali zakaz uboju rytualnego, korzystają Niemcy. Teraz Polacy dają się ograć na to. Zapewne tysiące ludzi maja pracę i podatki płacą w Polsce. Teraz zyski przeniosą się gdzie indziej. Brawo Dobra Zmiana to nie jest pro polskie dzialanie.....

    Odpowiedz
  • aaa(2017-10-10 23:48) Zgłoś naruszenie 01

    jasne, jak znam VIVĘ- lubi koloryzować. Niestety. Mało tego- gazeta prawna, a właśnie nie zwróciła uwagi na to, że organizacja prawdopodobnie złamała prawo. Trochę ustaw poczytajcie ;) przyda się.

    Odpowiedz
  • franek(2017-08-17 19:33) Zgłoś naruszenie 107

    uważam, że należy zakazać hodowli norek. tak się składa że mieszkam w miejscowości gdzie taka ferma jest. nie życzę nikomu mieszkania w jej pobliżu. miejscowi nie maja tu pracy. jeśli już to sa tam ukraińcy. wyglada to jak obóz.

    Odpowiedz
  • Zdzisiu(2017-06-05 12:22) Zgłoś naruszenie 164

    zakazać należy również hodowli kur, kaczek i innego rodzaju drobiu oraz również bydła mięsnego, należy posiać wszędzie trawę i wypędzić społeczeństwo na wypas niech jedzą trawę

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • Romek(2017-05-12 15:40) Zgłoś naruszenie 158

    Futro to prestiż od pradziejów. Trzeba kultywować tradycję. Jak my tego nie wyprodukujemy zrobią to Rosjanie albo Chińczycy, a więc nasi przeciwnicy.

    Odpowiedz
  • ons(2017-02-17 21:57) Zgłoś naruszenie 4222

    Czas się zająć poważniejszymi problemami ludzie! Gwałty, morderstwa, bieda... Dlaczego nikt o tym nie pisze? Może cos z tym trzeba zrobić? Przy okazji odpowiedzcie sobie na pytanie: "po co Bóg stworzył zwierzęta?"... Rozgarnięci i inteligentni wiedzą. Reszta niech zapyta tych pierwszych...

    Pokaż odpowiedzi (5)Odpowiedz
  • marko(2017-02-07 11:11) Zgłoś naruszenie 199

    Artykuł kiepski poniżej jakiegokolwiek poziomu dziennikarskiego, czy autor ma choćby małe zdolności matematyczne?, 8mld zwierząt na 900 fermach to średnio 9mln na fermę i to obsłuży (wyhoduje, zabije, przygotuje skórkę) 5osób?, doba chyba musiałaby mieć jakieś 200h. Oprócz tego jest jeszcze branża garbarska i kuśnierska nie zapominajmy o nich! Realnie patrząc na ten rynek 50 tys. to minimum.

    Pokaż odpowiedzi (2)Odpowiedz
  • Zuza(2017-02-04 06:32) Zgłoś naruszenie 1623

    Calkowity zakaz tego barbarzynstwa

    Odpowiedz
  • DORIS(2017-02-03 19:20) Zgłoś naruszenie 3037

    POPIERAM CAŁKOWITY ZAKAZ HODOWLI ZWIERZĄT FUTERKOWYCH

    Pokaż odpowiedzi (2)Odpowiedz
  • Justyna(2017-02-03 17:56) Zgłoś naruszenie 1922

    Niesłychanie wiele wysiłku, i jak wiele emocji włożono w zgromadzenie tak bulwersujących faktów i wniosków z nich płynących - dlatego całym sercem jestem za tym, aby ta trudna i wyczerpująca praca społeczna nie poszła na marnę ! Popieram całkowity zakaz hodowli zwierząt futerkowych w Polsce! NIE dla #hodowanenaśmierć ! #antyfutro

    Odpowiedz
  • Viva Cwaj(2017-02-02 09:54) Zgłoś naruszenie 2015

    Siedem grzechów głównych hodowców zwierząt futerkowych: 1. Pycha czyli nadmiernie wysoka samoocena. 2. Chciwość czyli najnowsze modele Mercedesa. 3. Nieczystość czyli postawa naruszająca zasady etyczne (chów wielkoprzemysłowy). 4. Zawiść (zazdrość) czyli chęć posiadania większej fermy niż inny hodowca. 5. Łakomstwo czyli podkupowanie większej ilości odpadów z rzeźni niż dana ferma potrzebuje. 6. Gniew czyli wzburzenie emocjonalne z nastawieniem agresywnym do VIVY. 7. Lenistwo czyli zaniechanie wymaganego działania dla dobra branży, np. w parlamencie. Reasumując, niektórzy futerkowcy to tacy zadufani w sobie cwaniaki; futra, Mercedesy i parlament... A dzieciaki z Vivy rozłożyły ich na łopatki. To oznacza, że siedem grzechów głównych hodowców zwierząt futerkowych jest nadal aktualne. Teraz można się tylko modlić o przyszłość takiej hodowli w Polsce.

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • morlny(2017-02-02 07:43) Zgłoś naruszenie 2821

    Proste pytanie. Ile zarobi ta brytyjska fundacja Viva i poseł z PO na tym wszystkim?

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane