statystyki

Bezpłatne produkty dla potrzebujących pod znakiem zapytania

autor: Patrycja Otto20.12.2016, 07:29; Aktualizacja: 20.12.2016, 08:25
Tesco, współpracujące z bankami od 2013 r. i które przekazało łącznie już 2800 ton żywności, przyznaje, że jak dotąd szczegóły dotyczące ewentualnych opłat za odbiór produktów nie były z nikim omawiane.

Tesco, współpracujące z bankami od 2013 r. i które przekazało łącznie już 2800 ton żywności, przyznaje, że jak dotąd szczegóły dotyczące ewentualnych opłat za odbiór produktów nie były z nikim omawiane.źródło: ShutterStock

Przekazywanie jedzenia z krótkim terminem przydatności do banków żywności nie będzie już darmowe. Opłaty mogą wejść w życie już w 2017 r. Organizacje pożytku publicznego (OPP), które zajmują się zbieraniem i dystrybucją jedzenia, alarmują, że dotacje, które dostają od samorządów, drastycznie spadają.

Jak mówi Marek Borowski, prezes Federacji Polskich Banków Żywności, w Olszynie w ciągu ostatniego roku środki przekazane przez wojewodę zmalały ze 150 tys. zł do 25 tys. zł. W przypadku Łodzi w tym samym czasie nastąpił trzykrotny spadek – do 50 tys. zł, a w Częstochowie aż 10-krotny – do 4 tys. zł. Borowski tłumaczy, że pieniądze są potrzebne na pokrycie kosztów transportu ponoszonego w związku z odbiorem towarów od darczyńców i ich późniejszym rozwiezieniem do potrzebujących.

– Z naszych szacunków wynika, że 100 zł za tonę darowanych towarów w pełni by wystarczyło. Tym samym opłata byłaby trzykrotnie niższa od tej, którą sklepy dziś ponoszą w związku z utylizacją produktów. Dzięki temu to rozwiązanie byłoby ciągle bardziej korzystne dla firm – komentuje Marek Borowski.

Tesco, współpracujące z bankami od 2013 r. i które przekazało łącznie już 2800 ton żywności, przyznaje, że jak dotąd szczegóły dotyczące ewentualnych opłat za odbiór produktów nie były z nikim omawiane. – Dlatego trudno nam komentować propozycję. Podkreślę jednak, że zwiększając liczbę naszych sklepów uczestniczących w projekcie, już teraz wspieramy banki finansowo – informuje Michał Sikora, kierownik ds. komunikacji w Tesco Polska.


Pozostało 46% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane