statystyki

Miasto, które chce być sexy

autor: Jakub Kapiszewski02.10.2015, 07:38; Aktualizacja: 02.10.2015, 08:53
Po 10 latach działalności Korona zrezygnowała z promowania własnego brandu. I dzięki temu stała się globalnym potentatem w produkcji świec

Po 10 latach działalności Korona zrezygnowała z promowania własnego brandu. I dzięki temu stała się globalnym potentatem w produkcji świecźródło: Materiały Prasowe

W niewielkim Wieluniu prężnie działają dwie polskie firmy o międzynarodowym zasięgu. Dlaczego właśnie tam?

Reklama


Wieluńskie giganty nietrudno znaleźć, bo swoje siedziby mają po sąsiedzku, w przemysłowej części miasta. Wjeżdżając od wschodu drogą krajową nr 74, trzeba skręcić w ulicę Fabryczną. Najpierw dojedziemy do hal, w których mieści się Korona Candles. Firma produkuje świeczki, a do grona jej klientów należą m.in. szwedzka Ikea i amerykański Wal-Mart. Roczne obroty sięgają 450 mln zł, a prezes Krzysztof Jabłoński zapowiada, że do 2020 r. pokona barierę miliarda. Kawałek dalej za zakrętem znajduje się Wielton, trzeci w Polsce i piąty w Europie pod względem sprzedaży producent naczep do ciągników siodłowych. Spółka jest notowana na warszawskim parkiecie, jej wycena to 440 mln zł.


Pozostało jeszcze 94% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Artykuły powiązane

Polecane

Komentarze (1)

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane

Reklama