statystyki

Rodzinna firma na jedno pokolenie

autor: Anna Wittenberg23.09.2015, 07:40; Aktualizacja: 23.09.2015, 07:52

Ledwie co trzecie przedsiębiorstwo rodzinne ma szansę na sukcesję. Pomóc może specjalne narzędzie do jej planowania.

Reklama


Jak wynika z analiz KPMG, w Polsce 78 proc. firm można zaliczyć do kategorii rodzinnych biznesów. To zdecydowana większość działających podmiotów gospodarczych, głównie z sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Zgodnie z raportem firmy doradczej PwC połowa właścicieli firm rodzinnych deklaruje, że planowanie sukcesji to jedno z największych wyzwań, jakie czekają je na rynku. Sukcesja to problem tak duży, jak nieustanna konkurencja czy pozyskiwanie utalentowanych pracowników. 75 proc. pytanych przez PwC właścicieli rozważa przekazanie firmy dzieciom. 33 proc. bierze pod uwagę możliwość zatrudnienia zewnętrznego menedżera. 8 proc. – sprzedaż firmy.


Pozostało jeszcze 59% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Artykuły powiązane

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Prawo na co dzień

Polecane

Reklama