statystyki

Trudno ukarać sklep za brak ceny

autor: Joanna Kowalska23.02.2015, 20:00
Poprzednio inspektorzy mogli przeprowadzić kontrolę bez wcześniejszego uprzedzania o tym przedsiębiorcy.

Poprzednio inspektorzy mogli przeprowadzić kontrolę bez wcześniejszego uprzedzania o tym przedsiębiorcy.źródło: ShutterStock

Zmiana w sposobie wymierzania kar przedsiębiorcom utrudnia nie tylko kontrole, ale też szybkie reagowanie na zgłoszenia konsumentów

Reklama


Reklama


Ustawa o informowaniu o cenach towarów i usług (Dz.U. z 2014 r. poz. 915) zniosła 25 lipca 2014 r. obowiązek metkowania każdego produktu w sklepie z osobna. Obecnie wystarczające jest uwidocznienie ceny na półce czy w pobliżu towaru. Nowością jest też obowiązek przedstawienia informacji o przyczynie obniżki czy też – w razie wątpliwości co do należnej kwoty – nakaz sprzedaży po cenie korzystniejszej dla klienta.

Ustawa drastycznie podniosła jednak kary za niewykonanie obowiązków – do 40 tys. zł. Biznes jeszcze przed podpisaniem regulacji przez prezydenta apelował o weto. Jednak jak się okazało w praktyce – ustawa bardziej utrudniła życie inspekcjom handlowym (IH) niż sklepikarzom.


Pozostało jeszcze 84% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 89,90 zł
Zamów abonament

Mam już kod SMS
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Prawo na co dzień

Polecane

Reklama