Kampanie reklamowe mają się pojawić w całym serwisie, który dotychczas nie zarabiał na takiej działalności. Pakiety mają być narzędziem wsparcia sprzedawców obecnych w serwisie aukcyjnym. W założeniu chodzi o to, aby w atrakcyjny sposób wyróżnić ich ofertę i nakłonić klientów, aby sięgnęli do niej ponownie. Serwis będzie wykorzystywał do tego gromadzone od lat dane zakupowe.

– Dzięki nowemu projektowi reklamowemu nasi partnerzy będą mogli wykorzystać w pełni potencjał platformy Allegro, wspierając swoją sprzedaż w serwisie. Naszym celem jest pomoc w zwiększaniu ich obrotów – tłumaczy Tomasz Nowak, dyrektor odpowiedzialny za wdrażanie projektu w Grupie Allegro.

Internet przyciąga coraz więcej reklamodawców

Internet przyciąga coraz więcej reklamodawców

źródło: Dziennik Gazeta Prawna

Serwis dobrze zna swoich użytkowników. Wie, co kupowali, kiedy i jakie mają upodobania. Daje to możliwość kierowania przekazu do ściśle wyselekcjonowanej grupy osób, a jak pokazują badania, jest to skuteczniejsze i tańsze niż tradycyjna reklama.

Zdaniem Nowaka to właśnie przemawia na korzyść nowej oferty. Reklama będzie kierowana do osób zainteresowanych kupnem poszczególnych produktów, a nie do dużych grup przypadkowych odbiorców, często zirytowanych inwazyjnym charakterem reklamy.

Serwis planuje też wprowadzenie specjalnych pakietów łączących reklamę online i offline. Będzie to np. polegało na promocji jakiejś marki podczas imprez masowych, gdzie sprzedawca zaoferuje możliwość zamówienia produktu. Transakcja zostanie jednak zakończona na stronach Allegro. Część reklam umieszczonych w serwisie aukcyjnym będzie prowadziła do różnych produktów jednej marki lub list ofert danego sklepu.

Allegro nie ukrywa, że oferta skierowana jest do dużych partnerów serwisu, głównie zgrupowanych dzisiaj w Strefie Marek Allegro oraz mających status VIP. Dla mniejszych sprzedawców przeznaczony jest wprowadzony kilka tygodni temu mechanizm Allegro Ads, polegający na automatycznym pozycjonowaniu produktu na liście wyszukiwania po wpisaniu słów kluczowych.

Jeśli chodzi o ceny reklam, serwis zapowiada, że będzie stosował różne modele rozliczeń zależne od wielkości, zasięgu i spodziewanych efektów wykupionej kampanii. Więksi sprzedawcy mogą liczyć na model revenue share, w którym zapłatą jest procent uzyskanych przychodów ze sprzedaży reklamowanych w ten sposób produktów.

Czy reklamowe plany Allegro są w stanie zagrozić Onetowi i Wirtualnej Polsce, które w ostatnim okresie głównie poprzez przejęcia walczą o pozycję lidera sieci i tym samym możliwość wykrojenia jak największego kawałka rynku reklamy internetowej wartej prawie dwa mld zł? Zdaniem ekspertów na razie nie, chociaż wszystko zależy od tego, jak na ofertę Allegro zareagują reklamodawcy, którzy rozdysponowują swoje budżety na różne kanały sprzedaży, oraz od tego, czy Allegro skieruje ofertę nie tylko do swoich klientów.

– Na tę chwilę Allegro wprowadza system reklam na wewnętrzne potrzeby swoich sprzedawców, ale uważam, że to kwestia czasu, gdy wyjdzie z tym szerzej poza ich platformę. Z takim potencjałem, grupą klientów serwis może budować własne narzędzie, które powalczy o swój kawałek tortu reklamowego – podsumowuje Dariusz Kołtko, prezes i założyciel HubHouse, firmy działającej na rynku portali internetowych.