List polecony wysyłany z internetu to nowa usługa, którą Poczta Polska udostępni na platformie Envelo. Ma to ułatwić ułatwić obsługę korespondencji i zaoferować klientom pełne zarządzanie procesem wysyłania i odbioru listów poleconych. Rocznie w Polsce wysyłanych jest 400 milionów listów poleconych.

Neolist rejestrowany to tradycyjny list polecony wysyłany za pośrednictwem internetu. W formie drukowanej i w kopercie adresatowi doręczy go listonosz. Taki neolist będzie mógł wysłać każdy zarejestrowany użytkownik Envelo po zalogowaniu się do swojego konta na platformie. Wystarczy, że kliknie na „nowa przesyłka”. W zakładce będą dostępne opcje: „przesyłka zwykła”, „przesyłka rejestrowana” lub „przesyłka rejestrowana + ZPO”. Wysyłkę zagraniczną klient oznaczy poprzez określenie adresu zagranicznego. Przy listach poleconych istotna jest data nadania. W przypadku neolistu rejestrowanego potwierdzi ją zmiana statusu przesyłki na koncie użytkownika Envelo.

Klient może otrzymać potwierdzenie doręczenia lub zwrotu przesyłki na dwa sposoby. Pierwszy to wersja elektroniczna w formie PDF. Usługa ta jest już wliczona w opłatę za nadanie neolistu rejestrowanego. Drugi to papierowe zwrotne potwierdzenie odbioru (tzw. żółta karteczka).

Zanim jednak neolist rejestrowany pojawi się na rynku, Poczta Polska uruchomiła właśnie możliwość zakupu na platformie Envelo neoznaczków na listy polecone. Neoznaczki można samodzielnie wydrukować w domu lub biurze. Rozwiązanie jest adresowane zwłaszcza do klientów biznesowych, którzy często korzystają z wysyłki korespondencji rejestrowanej i masowej.

Oprac. T.J.