„Darmowa dostawa tylko do piątku” – tym hasłem spółka Euro Net zachęcała do zakupu w sklepie internetowym Euro.com.pl. Oferta okazała się jednak być mniej atrakcyjna, ponieważ wcale nie była ograniczona czasowo. Prezes UOKiK uznała, że spółka wprowadzała klientów w błąd i nałożyła na nią karę ponad pół miliona złotych.

Spółka Euro Net jest właścicielem sklepu internetowego Euro.com.pl oferującego sprzęt RTV i AGD. Wątpliwości UOKiK wzbudziła jedna z promocji oferowanych przez sklep. Przedsiębiorca zachęcał do zakupu oferowanych przez siebie produktów, gwarantując konsumentom darmową dostawę.

Według reklam umieszczanych na stronach internetowych, klient nie płacił za dostawę, jeśli zdecydował się na zakup do najbliższego piątku. Jednak oferta nie była ograniczona czasowo i w tej samej postaci zaczynała się w każdy poniedziałek. Wprowadzeni w błąd konsumenci mogli dokonać zakupu, na który by się nie zdecydowali gdyby nie zachęciła ich do tego reklama darmowej dostawy. W ten sposób sklep starał się przyciągnąć klientów od czerwca 2012 r. aż do lutego 2013 r.

Prezes UOKiK uznała, że była to nieuczciwa praktyka rynkowa, a spółka Euro Net naruszała zbiorowe interesy konsumentów. Przedsiębiorca został ukarany kwotą 515 365 zł i zaprzestał stosowania zakwestionowanych praktyk.