"Jednym z priorytetów naszej strategii jest nie tylko rozwój organiczny, ale również aktywny udział w konsolidacji rynku w Polsce. Przyłączenie do sieci Freshmarket gorzowskiej sieci sklepów Agap, koszalińskiej sieci sklepów Torg oraz częstochowskiej sieci PS Food to kolejny krok w naszym rozwoju, ale też nowe perspektywy dla dotychczasowych pracowników wymienionych spółek. Dzięki naszemu know how oraz silnej marce jesteśmy w stanie zapewnić placówkom rozwój, a klientom ciekawą ofertę i wysoki standard usług reprezentowanych przez nasze sieci" - powiedział wiceprezes Żabki Julio Duarte.
Sieć PS Food istnieje na rynku od 1996 roku, głównie w Częstochowie. Średnia powierzchnia sklepów to 420 m2 o liczbie indeksów 2.800-7.800, a zatrudnienie to ok. 400 pracowników. Do przejęcia tej sieci potrzebna będzie zgoda Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).
Natomiast sieć Agap działa od 2001 r., obejmując swoim zasięgiem teren byłego województwa gorzowskiego. Średnia powierzchnia sklepów to 330 m2, oferujących 5.000-7.000 pozycji asortymentowych. Sieć zatrudnia ok. 150 osób.
"Długo rozważaliśmy dostępne alternatywy dla dalszego rozwoju sieci Agap. Z szacunku do naszych klientów szukaliśmy partnera, który posiadając silną pozycję na rynku oraz dużo większe możliwości inwestycyjne będzie w stanie zapewnić naszym placówkom dalszy rozwój, szeroką ofertę produktów i usług, a przede wszystkim przewagę konkurencyjną na rynku. Takim partnerem jest z pewnością firma Żabka Polska, która posiada pełne zasoby, by naszą wizję zrealizować" - zapewnił prezes AGAP Grzegorz Szymczak.
Ostatnia z przejmowanych sieci - Torg - funkcjonuje na terenie Koszalina, średnia powierzchnia sprzedażowa to 290 m2, oferujących 4500 indeksów. W sklepach należących do tej sieci pracuje ok. 130 osób.
Żabka Polska sp. z o.o. jest właścicielem największej w Polsce sieci sklepów typu convenience, prowadzonych pod marką Żabka. Zarządza także siecią Freshmarket. Obecnie Żabka posiada ponad 3000 placówek handlowych, a w ciągu najbliższych 5 lat firma ma zamiar otworzyć kolejnych 2 tysiące sklepów. Przychody spółki w 2012 r. wyniosły ok. 3 mld zł.