Rosnąca konkurencja na rynku bankowym powoduje, że instytucje finansowe coraz częściej muszą wykraczać z usługami poza podstawową działalność
Aby skusić klienta, banki sięgają po dodatki, które kiedyś zarezerwowane były wyłącznie dla VIP-ów.
Zmiana nastawienia wynika przede wszystkim z rosnącej konkurencji o środki klientów. Aby zachęcić ich do otwarcia rachunku, koniecznymi atrybutami staje się wiele usług dodanych, bonusów i finansowych gadżetów. – Ten zauważalny trend w bankowości będzie miał z pewnością trwały charakter – przewiduje Adam Grzyb, menedżer ds. produktów w Getin Noble Bank.

Zachęta do nowoczesności...

Nowoczesne konta przestały już być jedynie miejscem do przechowywania pieniędzy i tradycyjnego zarabiania na odsetkach, a narzędzia finansowe jak, np. karta debetowa, mogą przynosić nam dodatkowe korzyści. Do dyspozycji klientów, którzy lubią mieć pod kontrolą swój budżet, stworzono internetowe aplikacje zarządzania finansami, które sumują, klasyfikują i analizują nasze wydatki. Banki tworzą też specjalne programy premiujące posiadaczy kont i kart. Tak jest na przykład w programie MasterCard Rewards Getin Banku, w którym każda transakcja w sklepie czy internecie kartą debetową MasterCard PayPass nagradzana jest punktami wymienianymi następnie na nagrody rzeczowe.

...i tankowania

Ciekawych rozwiązań obudowy konta bankowego dodatkowymi usługami nie brakuje, wciąż pojawiają się nowe, adresowane do szerszych lub węższych grup klientów instytucji finansowych. Posiadanie konta i karty debetowej nie tylko otwiera drzwi do sklepów z rabatowymi zakupami, lecz także do mniej obciążających kieszeń podróży samochodem. Wystarczy w portfelu mieć Kartę dla Kierowców (oferta Getin Banku), by za litr paliwa płacić nie ponad 5 zł, a jedynie 3,95 zł. Bank pokrywa różnicę w cenie zakupu 30 litrów paliwa w miesiącu.

Pomoc i zdrowie mimo woli

Zdrowie i czas wolny to najczęściej wymieniane dziś przez Polaków atrybuty dobrej jakości życia. A jednocześnie nie zawsze wiemy, jak sobie z nimi radzić.
Towarzystwa ubezpieczeniowe od dawna proponują nam wraz z polisami usługę typu assistance, teraz robią to już banki. Posiadanie bankowego konta często daje dostęp do bezpłatnych usług – w ramach dodanej gratis polisy. Najczęściej chodzi o pomoc w nagłych przypadkach związanych ze zdrowiem, awarią samochodu czy sprzętu domowego. Do usług jest też konsultant, który bezpłatnie przez telefon może doradzić w nietypowych sprawach niekoniecznie związanych z finansami.
Wiele banków idzie jeszcze dalej, proponując dołączane do konta ubezpieczenia zdrowotne. Są to pakiety zdrowotne za niewielkie pieniądze, które oferują opiekę lekarską o charakterze ogólnym i specjalistycznym, pomoc domową i doraźną itp.
Spośród proponowanych dodatkowych usług towarzyszących rachunkowi najefektywniejsze dla banków i najpopularniejsze wśród klientów są programy zniżkowe dla właścicieli kart oraz opcja money back. W przyszłości banki będą doposażać konta w proklienckie zachęty o charakterze niefinansowym. Może to być dostęp do aplikacji mobilnych, serwisów rozrywki czy też innych narzędzi wspierających codzienne zarządzanie budżetem. Dojdzie do dalszej personalizacji obsługi w bankowości internetowej i mobilnej.
Zadaj pytanie naszemu ekspertowi: czytamyfinanse@gazetaprawna.pl
PARTNER CYKLU