Czasy kiedy na zakupy zabierano tylko porządną torbę już dawno minęły. Dziś, aby właściwie wybrać towar, być z niego zadowolonym i nie przepłacić, potrzebujemy dobrego rozeznania w cenach i dostępności towaru. Firmy już dawno podjęły za nas decyzję, co pomoże nam podczas zakupów.

Największe światowe marki mają swoje aplikacje mobilne. Jednak przeglądanie ich na telefonach komórkowych jest nieco niewygodne, głównie ze względu na mały ekran. Dlatego tak popularne stają się aplikacje wykorzystywane na nieco większych ekranach tabletów. Zaglądając do App Store’a, bez problemu zauważymy, że wśród 200 najczęściej wybieranych aplikacji, są też te odzieżowe takich światowych marek jak Zara, H&M czy nawet polskiego Reserved. Bez problemu znajdziemy tam najnowsze kolekcje, trendy w modzie, jak i outletowe końcówki. Dodatkowo dzięki łatwym interfejsom bez problemu przejrzymy asortyment oraz zakupimy nasze wybrane stroje, zamawiając je do domu lub odbierając w salonie.

Ostatnio aplikacją na iPada może pochwalić się również porównywarka cen, Ceneo.pl. Aplikacja pozwala na przeglądanie oraz kupowanie odzieży, obuwia oraz dodatków w sklepach internetowych. To taki katalog odzieżowy, w którym można przeglądać oferty z najpopularniejszych polskich sklepów internetowych. Produkty w aplikacji podzielone są na pięć kategorii: Dla kobiety, Dla mężczyzny, Dla dzieci, Galanteria i dodatki oraz Na Okazje.

Katalog ma formę wirtualnego czasopisma, w którym każdemu produktowi jest poświęcona oddzielna strona.

- Tablet shopping jeszcze raczkuje w Polsce, ale wyraźnie widać, biorąc pod uwagę niezwykle szybko rosnącą popularność tabletów w naszym kraju, że i on znajdzie wkrótce sporą grupę swoich zwolenników. W głównej mierze dzięki wielkości samego urządzenia, którego zdecydowanie większy ekran w porównaniu do smartfonów, umożliwia duże lepsze i dokładniejsze zapoznanie się z produktem - zauważa Agnieszka Pająk z Ceneo.pl.

Jednak zakupy przez tablet to jeszcze nie wszystko. Niedawno swój pierwszy salon megastore otworzył sklep Komputronik. Firma z Poznania postawiła na nowatorskie rozwiązanie. Zakupy bez koszyka, za to z tabletem w ręku. Przemierzając sklep ze sprzętem elektronicznym, skanujemy kod wybranego przez nas produktu, dokonujemy akceptacji, zapłaty, a następnie odbioru sprzętu. Czemu nie za pomocą telefonu komórkowego? Ekran, nawet 3 - 4 calowy, byłby nadal zbyt mały, nieczytelny i niewygodny. Dlatego sklep postawił na siedmiocalowego Samsunga Galaxy Tab.

Zakupy mobilne to w polskim e-commerce coraz silniejszy trend. Dodatkowo popyt na tablety rośnie w bardzo szybkim tempie i jak wynika z raportu firmy analitycznej IDC sprzedaż tabletów w czwartym kwartale 2012 roku osiągnęła rekordowe 450 tys. sztuk, a w całym ubiegłym roku wyniosła aż 880 tys.

Rynek komputerów stacjonarnych wyhamowuje i wydaje się zatem całkiem możliwe, że już w 2014 roku tablety prześcigną komputery przenośne. W samym USA szacuje się, że do 2014 roku liczba osób, które będą korzystać z tabletów, wzrośnie do prawie 90 milionów.