„Abonenci są znacznie mniej lojalni niż w przeszłości’ – mówi Jeff Heynen, kierujący analizami na temat rynku szerokiego pasma i płatnej telewizji w firmie badań marketingowych Infonetics Research - „Korzystają oni z promocyjnych cen przy zawieraniu pierwszej umowy z dostawcami telewizji satelitarnej i IPTV, które zwykle sa o 30-50 proc. niższe od rachunków za telewizję kablową”. 

Zdaniem Heynena wszyscy wielcy operatorzy w USA, jak DirecTV, Verizon, AT&T, and Virgin Media koncentrują się teraz na obecnych abonentach telewizji kablowej dzięki czemu ich baza subskrybentów się powiększa, a telewizji kablowej się kurczy.

W najnowszym raporcie Infonetics Research stwierdza się ponadto, że globalny rynek płatnej TV (kabel, satelita i IPTV) osiągnął w pierwszej połowie tego roku wartość 137 mld dolarów, co oznacza wzrost o 9,4 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. Do 2016 roku przychody z telewizji satelitarnej po raz pierwszy przekroczą przychody z telewizji kablowej.

W tym roku liczba abonentów płatnej telewizji na świecie wzrośnie do 719 mln, powiększając się o 6 proc. w porównaniu z rokiem 2011.