Największa platforma satelitarna na polskim rynku liczy, że dzięki współpracy z Plusem dopieści już posiadanych klientów, ale także pozyska nowych. Pomóc mają w tym wspólne oferty obu firm.
– Dopiero ustalamy wspólne projekty. Ale klient Cyfrowego Polsatu może liczyć np. na więcej minut w Plusie, a klient Plusa na lepszą ofertę telewizyjną z naszej strony – mówi Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu. I dodaje, że kierowana przez niego spółka jest naturalnym partnerem biznesowym dla operatora sieci Plus wobec łączących siły konkurentów. – Polski rynek pcha nas i Polkomtel w objęcia. Z jednej strony mamy sojusz Orange i T-Mobile, z drugiej programowe partnerstwo TP i TVN z Cyfrą+ – dodaje prezes Cyfrowego Polsatu.
Zdaniem analityków dzięki wspólnym ofertom Plus będzie mógł odebrać część klientów Orange i T-Mobile, którzy są klientami Cyfrowego Polsatu. Będą mogli otrzymać lepszą ofertę komórkową Plusa. – Podobne korzyści można wyobrazić sobie w przypadku klientów Plusa, którzy obecnie korzystają z innych platform satelitarnych – dodaje Libicki.
Rynek płatnej telewizji w Polsce / DGP
W II kwartale 2012 r. spółka wprowadzi na rynek usługę telewizji w komórkach, dzięki przejętej spółce Info TV FM, posiadającej częstotliwości do świadczenia usług w tej technologii.
Jak wynika z opublikowanych wczoraj wyników za trzeci kwartał, liczba abonentów telewizji wzrosła o 228 tys. rok do roku, do 3,51 mln. Przychody wzrosły o 68 proc. do 616 mln zł, dzięki połączeniu z telewizją Polsat. Bez niej wpływy Cyfrowego Polsatu urosłyby o 14 proc. Spółce udało się też zwiększyć średni przychód na abonenta (tzw. ARPU) o 6,7 proc., do 44,7 zł. Czynnikiem, który się do tego przyczynił, była sprzedaż w systemie pay-per-view możliwości obejrzenia walki bokserskiej Adamek – Kliczko. Za jednorazowy dostęp w cenie 40 zł zapłaciło 200 tys. klientów. Spółka zapowiada, że zamierza sprzedawać w takiej formie kolejne wydarzenia sportowe .
Szef CP liczy, że przejęcie Polkomtelu przyspieszy budowę sieci szybkiego internetu w technologii LTE, która pozwala na transmisję danych z prędkością 150 Mbit/s.
Operator sprzedaje usługę od 5 września, wciąż ograniczoną terytorialnie. – Ale już stanowi jedną trzecią sprzedanych ofert, a co ważniejsze przychód na klienta jest znacznie większy niż w pozostałych technologiach – dodaje Libicki.
Po trzecim kwartale z dostępu do internetu korzystało 54 tys. klientów firmy.