statystyki

Guinness osiągnął rekordową sprzedaż

autor: Po17.03.2011, 03:00; Aktualizacja: 17.03.2011, 07:51

CEDC, znany przede wszystkim z produkcji wódek pod markami Żubrówka czy Soplica, umacnia swoją pozycję w branży piwnej. Guinness osiągnęła w 2010 r. rekordowy 25-proc. wzrost sprzedaży na polskim rynku.

reklama


reklama


Według najnowszych danych firmy Nielsen jego marka Guinness osiągnęła w 2010 r. rekordowy 25-proc. wzrost sprzedaży na polskim rynku, zmniejszając dystans do największych rywali, jakimi są portery produkowane w Okocimiu oraz w Żywcu. To dobry wynik, biorąc pod uwagę, że cały rynek piwa skurczył się – licząc rok do roku – o 0,4 proc.

– Wraz z zasobnością portfeli rośnie zainteresowanie piwami importowanymi, na czym korzysta Guinness – mówi Szymon Skitek, brand manager w firmie CEDC.

Eksperci mówią też o innych powodach: guinnessa piją Polacy powracający z emigracji w Wielkiej Brytanii, spada też przywiązanie do rodzimych produktów. Swój sukces marka zawdzięcza jednak głównie rosnącej popularności piwa puszkowego. W tej kategorii w 2010 r. nastąpił wzrost sprzedaży o 62 proc.

– Nasza marka wygrywała w tym segmencie, bo w przeciwieństwie do konkurencji oferuje piwo spienione azotem, a nie dwutlenkiem węgla. Dzięki temu jego smak jest najbardziej zbliżony do piwa nalewanego bezpośrednio z beczki – wyjaśnia Szymon Skitek.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję

reklama


Źródło:Dziennik Gazeta Prawna

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Prawo na co dzień

Polecane

reklama