Jak zapowiedział Gerard Detourbet, szef nisko kosztowego programu Entry, że sprzedaż w Internecie obejmie w pierwszej kolejności Dacię. „Wielu naszych klientów wie czego szuka zanim jeszcze pojawią się w naszym salonie, dlatego sprzedaż w sieci ma swoje uzasadnienie” – dodaje Detourbet.
Tymczasem Peugeot, największy producent samochodów we Francji, rozważa sprzedaż wyłącznie w sieci modeli swoich pojazdów, które zamierza budować wspólnie z chińską spółką China Changan Automobile Group – oświadczył Jean-Marc Gales, szef sprzedaży grupy podczas salonu motoryzacyjnego w Genewie.
Dacia, kupiona przez Reanult w 1999 roku wraz z fabryką w Rumunii, nieoczekiwanie odniosła znaczny sukces w zachodniej Europie, co pomogło zrekompensować spadek sprzedaży droższych modeli Renault.
Całkowita sprzedaż najtańszych modeli Renault wzrosła w 2010 roku o 28 proc., czyli prawie trzykrotnie przewyższyła skok sprzedaży droższych aut. „Renault zawsze niechętnie promowało sprzedaż Dacii w Europie, ponieważ wiedziało, że to może nadszarpnąć główną markę firmy, I po części, tak się stało” – komentuje Philippe Houchois, analityk szwajcarskiego banku UBS, rezydujący w Londynie.
Na razie nie ma “żadnych dowodów na to”, że Dacia podważa główną markę, ale Renault wydziela dla niej odrębną sieć dilerską, tam gdzie sprzedaż tych aut jest dostatecznie duża – podkreślił Gerard Detourbet.