Nad wyborem strategii prywatyzacyjnej Przedsiębiorstwa Napraw Infrastruktury (PNI) pracować będzie F5 Konsulting. Rekomendacja ma być gotowa w II połowie roku. Środki ze sprzedaży udziałów zostaną przeznaczone na zakup sprzętu do realizacji inwestycji. Spółka może okazać się atrakcyjnym kąskiem dla innych firm z branży – bierze udział w modernizacji kluczowych linii kolejowych. Ostatnio pracowała przy remoncie torów ze Skierniewic do Łodzi i Terespola, z Warszawy Zachodniej do lotniska Okęcie oraz na trasie z Wrocławia do Szczecina. Obecnie firma pracuje przy remoncie linii ze stolicy do Gdyni i z Wrocławia do Opola. W nierozstrzygniętym jeszcze przetargu na remont torów z Warszawy do Skierniewic złożyła najkorzystniejszą ofertę. Zatrudnia 1,9 tys. osób.

PKP zapowiadają także szybki wybór doradcy dla innej swojej spółki: PKP Energetyki. Ta firma powinna trafić do inwestorów w 2011 roku. Termin złożenia ofert w przetargu na doradcę mija 23 marca. Do 8 marca PKP czekają na chętnych do prywatyzacji Polskich Kolei Linowych.

Więcej informacji: Przeciąga się prywatyzacja największych spółek z grupy PKP.

forsal.pl