Rachunek dla kobiet to jeden z elementów strategii banku, o której mówił prezes Mateusz Morawiecki podczas konferencji wynikowej w zeszłym tygodniu. Zakłada ona, że BZ WBK będzie nadal pozyskiwał nowych klientów – w ciągu ostatniego roku przyszło ich do BZ WBK 300 tysięcy.

Czym BZ WBK chce skusić panie do skorzystania z nowego konta? Przede wszystkim dużą liczbą partnerów – właściciele konta będą mieli możliwość skorzystania ze zniżek w sklepach odzieżowych, obuwniczych czy Multi- kinie. Dodatkowo bank oferuje pakiet ubezpieczeń medycznych (w przypadku zachorowania na poważne schorzenia kobiece), a także usługi typu assistance.

Konto na obcasach

Wprowadzenie tzw. konta na obcasach było poprzedzone badaniami fokusowymi, z których wynikało, że dla kobiet dużą wartość dodaną stanowią zniżki w sklepach – tym szczególnie zainteresowane było 40 proc. badanych kobiet. Konto na obcasach ma być w zamyśle osobistym kontem kobiety, a więc nie takim, z którego zarządza się finansami całej rodziny.

Specjaliści nie wróżą dużego sukcesu nowemu rachunkowi BZ WBK i nie spodziewają się zapoczątkowania nowego trendu na rynku.

– Bank liczy raczej na medialny rozgłos niż zdobycie setek tysięcy nowych klientów. Warto zauważyć, że generalnie sektor bankowy odchodzi od zbyt szerokiej segmentacji kont osobistych i upraszcza ofertę, a nie ją komplikuje – mówi DGP Michał Macierzyński, analityk portalu Bankier.pl.

Jego zdaniem konto pozostanie raczej ciekawostką.

– W tym momencie BZ WBK ma już 9 różnych rachunków osobistych. Nie wiem, czy kolejny taki rachunek zwiększy atrakcyjność oferty banku. Znacznie lepszym posunięciem byłoby chyba jednak dodanie większej liczby bezpłatnych bankomatów czy stworzenie w pełni funkcjonalnego konta dla internautów – uważa Michał Macierzyński.

BZ WBK twierdzi, że jego produkt jest pierwszym kontem dla kobiet. Jednak na rynku są już produkty przygotowane z myślą o paniach. Najczęściej są to partnerskie karty płatnicze, jak np. wydawana od 1999 roku karta Citibank-Elle. Była to pierwsza karta partnerska w Polsce, z której korzysta 80 tysięcy osób. Karta daje zniżki w sklepach i restauracjach.

Nie tylko dla pań

Inne banki podkreślają, że ich produkty nie muszą być reklamowane jako skierowane specjalnie dla pań, aby zdobyć ich uznanie.

– Usługi assistance, takie jak pomoc domowa czy drogowa, które oferujemy przy naszych Eurokontach Active i Active Plus, są naszym zdaniem cennym dodatkiem do konta z puntku widzenia kobiet – mówi Magda Załubska-Król z Banku Pekao.