Carrefour rozpoczął implementację produkcyjną systemu Globalnej Synchronizacji Danych (GDSN) w Polsce. Polska jest kolejnym po Francji, Brazylii i Tajwanie krajem, w którym Carrefour konsekwentnie wdraża system do wymiany danych produktowych w ramach realizacji swojej strategii cyfrowej transformacji. Celem projektu jest całkowite wyeliminowanie kart produktowych i zastąpienie ich elektroniczną wymianą danych opartą na globalnych standardach GS1. W ramach nowego systemu działa już
5 dostawców sieci, a kolejnych 18 przygotowuje się do jego wdrożenia.

GDSN (Global Data Synchronization Network) to sieć certyfikowanych katalogów pozwalająca na szybką i precyzyjną wymianę danych produktowych u wszystkich uczestników łańcucha dostaw – od producentów i dostawców, przez magazyny, transport, logistykę, aż po sklepy offline i online. GDSN opiera się standardach GS1, zapewniając bezpieczną i ciągłą synchronizację danych podstawowych w czasie rzeczywistym. Zastąpienie tradycyjnych kart produktowych wymianą GDSN przynosi szereg udokumentowanych korzyści, w tym pozwala na redukcję błędów w zamówieniach oraz wyeliminowanie braków na półkach poprzez lepsze zarządzanie zapasami. GDSN usprawnia również aktualizację baz danych podstawowych, a także przyspiesza wprowadzanie nowych produktów na rynek czy organizację promocji, co wpływa na zwiększenie sprzedaży.

- Carrefour jako pierwsza sieć na polskim rynku wprowadził system globalnej wymiany i synchronizacji danych do współpracy z dostawcami. GDSN to cyfrowa rewolucja dla całej branży handlowej, która nie tylko pomaga usprawnić codzienną współpracę w ramach całego łańcucha dostaw, ale przynosi również wymierne efekty finansowe i biznesowe. To kolejny krok milowy w cyfryzacji wymiany danych na polskim rynku

mówi Katarzyna Orlińska, Dyrektor ds. digitalizacji Carrefour Polska.

-Dziś, gdy kluczowym wyzwaniem w handlu jest omnichannel, czyli spójne zarządzanie kanałami offline i online, posiadanie wiarygodnych danych produktowych ma kluczowe znaczenie. Mamy świadomość, jak istotnym elementem są sprawne mechanizmy ich udostępniania oraz gwarancja ich wysokiej jakości. Aktywnie wspieramy polskich producentów w usprawnianiu własnych procesów zarządzania danymi, jak i we włączeniu się w system GDSN. Nasze międzynarodowe doświadczenia oraz pilotażowy projekt
z Carrefour pokazują, że GDSN, wpływając na poprawę danych produktowych, usprawnia zarządzanie zapasami oraz obniża współczynnik utraconej w zapasach na półkach sprzedaży

komentuje Elżbieta Hałas, CEO GS1 Polska z GS1 Polska.

Carrefour jest pierwszą siecią w Polsce, która wdraża GDSN. Implementację poprzedziły prace przygotowawcze, które doprowadziły do uzgodnienia w branży FMCG polskiego modelu danych podstawowych, który jest kompatybilny z modelami europejskimi oraz jest zgodny z obowiązującymi regulacjami prawnymi. Firmy w Polsce wybrały jeden z trzech certyfikowanych katalogów GDSN oferowanych przez Brandbank AC Nielsen, FSENet oraz Comarch. Wśród pierwszych dostawców korzystających z nowego sposobu wymiany danych produktowych są Fritolay (Pepsico), Colgate/Palmolive, VitaProdukt, Zakłady Tłuszczowe Kruszwica oraz Atlanta.

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada 12 300 sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour obsługuje 105 milionów klientów na całym świecie i wygenerował w 2017 roku sprzedaż w wysokości 88,24 miliarda euro. Grupa liczy ponad 380 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com, oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy. Wszyscy pracownicy Carrefour Polska przyczyniają się do realizacji tej polityki poprzez programy: STOP Marnotrawstwu, Z miłości do Zdrowia oraz Różnorodność.

O GS1 Polska

Międzynarodowy system identyfikacji i komunikacji zarządzany i wdrażany przez organizację non-profit GS1, działającą w 150 krajach. W Polsce GS1 jest reprezentowane przez GS1 Polska. Jej najbardziej znanym standardem jest kod kreskowy, uznany przez BBC za jedną z 50 rzeczy (zaraz za iPhonem), które w największym stopniu przyczyniły się do powstania nowoczesnej gospodarki.