statystyki

UOKiK stwierdził, że superżelki nie istnieją

autor: Patryk Słowik13.02.2018, 07:35; Aktualizacja: 13.02.2018, 08:14
Aflofarm nie chwalił się w reklamie, że Magmisie to suplement diety

Aflofarm nie chwalił się w reklamie, że Magmisie to suplement dietyźródło: ShutterStock

Producent suplementów nie może przedstawiać w reklamie, że jego produkt ma cudowne właściwości zdrowotne. To wprowadzanie potencjalnych nabywców w błąd. Uznał tak prezes UOKiK odnośnie do spotów firmy Aflofarm.

Reklama żelków Magmisiów od wielu miesięcy budziła negatywne emocje w środowisku farmaceutów.

– To robienie z ludzi idiotów i narażanie dzieci na niebezpieczeństwo – mówili nam aptekarze.

Główną bohaterką spotu była szkolna pedagog. W pokazywanej scence mówi rodzicom, którzy przyprowadzają do niej zmęczonego i smutnego syna, że przyczyną jest niski poziom magnezu. Rozwiązanie jest proste: „podać dziecku Magmisie”. Chłopiec, gdy dostał żelki, od razu się ożywił. – Reklamy sugerowały, że powszechnym powodem kłopotów dzieci z aktywnością fizyczną, koncentracją czy rozdrażnieniem jest brak magnezu i że rozwiąże je podanie żelków. Tymczasem przyczyny tych problemów mogą być różne, podobnie jak sposoby ich rozwiązania, np. zmiana diety lub wizyta u lekarza. Przekaz reklamowy mógł się przyczynić do osłabienia czujności rodziców i zlekceważenia stanu dziecka – stwierdził Marek Niechciał, prezes UOKiK.


Pozostało jeszcze 79% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane