statystyki

Outlety wypierają tradycyjne galerie

autor: Patrycja Otto05.12.2017, 07:55; Aktualizacja: 05.12.2017, 09:35
zakupy

Kiedy outlety przed 15 laty pojawiły się na naszym rynku, były kojarzone głównie z wybrakowanym towaremźródło: ShutterStock

Klientów przyciągają niższymi cenami, a najemców atrakcyjnymi stawkami czynszu. Powodem jest nasycenie rynku. W niektórych ośrodkach, takich jak Wrocław czy Poznań, galerii jest tak dużo, że trudno znaleźć chętnych na lokale.

Reklama


Po Galerii Graffica w Rzeszowie, dwa kolejne centra handlowe w Polsce zamienią się w outlety. Mowa o Galerii Plaza w Krakowie oraz Centrum Handlowym Glinki w Bydgoszczy. To oznacza, że ceny w tych obiektach spadną. Outlety są znane z tego, że towary w nich są sprzedawane od 30 do 70 proc. taniej przez cały rok.

To nie koniec ekspansji. W planach jest budowa kolejnych czterech obiektów – w Krakowie, Bydgoszczy, Gliwicach i Toruniu. A także rozbudowa jednego w Szczecinie. Tym samym w najbliższych latach liczba outletów wzrośnie do 20. To znaczące przyspieszenie, bo przez ostatnich 15 lat powstało 14 centrów wyprzedażowych.

Rynek centrów wyprzedażowych w Polsce

Rynek centrów wyprzedażowych w Polsce

źródło: Dziennik Gazeta Prawna


Pozostało jeszcze 71% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Artykuły powiązane

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane

Reklama