statystyki

Wystawienie alkoholi w oknie sklepu grozi utratą zezwolenia

autor: Leszek Jaworski04.11.2017, 11:45
Eksponowanie w oszklonej witrynie sklepowej nazw napojów alkoholowych stanowi ich reklamę.

Eksponowanie w oszklonej witrynie sklepowej nazw napojów alkoholowych stanowi ich reklamę.źródło: ShutterStock

Prowadzę sklep spożywczo-monopolowy. Urząd miasta przeprowadził u mnie kontrolę. Urzędnicy zarzucili mi zakazaną reklamę napojów alkoholowych. Za taką uznali ustawienie alkoholi wysokoprocentowych w przeszklonej witrynie sklepu, widocznej przez okno. Kontrolerom nie podobało się, że widoczne są również z zewnątrz znaki towarowe. W efekcie prezydent miasta cofnął mi zezwolenie na sprzedaż alkoholu. Czy miał do tego podstawę?

Reklama


Tak, ponieważ działanie polegające na wystawieniu w witrynie sklepu butelek alkoholu może być uznane za zakazaną reklamę. Szczególnie wtedy, gdy są one eksponowane w taki sposób, że stają się widoczne dla każdego, kto będzie przechodził obok punktu ich sprzedaży. Niewątpliwie bowiem w ten sposób następuje rozpowszechnianie znaków towarowych napojów alkoholowych, które ma charakter publiczny, tj. jest skierowane do nieoznaczonego kręgu osób. Tak wskazał Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie w wyroku z 21 października 2016 r. (sygn. akt III SA/Kr 798/16).


Pozostało jeszcze 73% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Artykuły powiązane

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane

Reklama