statystyki

Szkocka, irlandzka, a teraz także polska. Rośnie moda na whisky

autor: Patrycja Otto20.04.2017, 07:40; Aktualizacja: 20.04.2017, 08:16
Zdecydowana większość sprzedawanej w kraju whisky pochodzi z importu.

Zdecydowana większość sprzedawanej w kraju whisky pochodzi z importu.

Kolejni producenci chcą skorzystać na rosnącej modzie na whisky. J.A. Baczewski to trzecia marka wprowadzona w tym roku do sprzedaży.

Reklama


Producentów do uruchomienia produkcji zachęcają utrzymujące się od kilku lat dwucyfrowe wzrosty sprzedaży whisky. W ubiegłym roku Polacy kupili jej ponad 24 mln litrów, o jedną trzecią więcej niż w 2013 r.

– Najważniejsze dla promocji są festiwale whisky organizowane w naszym kraju od 2014 r. Popularność zwiększają też powstające kluby miłośników whisky, specjalistyczne sklepy czy dobrze wyposażone w ten trunek bary – wyjaśnia Jarosław Buss, właściciel sklepów Ballantines, a także juror zawodów World Whiskies Awards.

Ale nie tylko. Dzięki dyskontom najtańsza whisky blended, czyli zmieszana z kilku rodzajów whisky słodowej ze zbożową, kosztuje dziś niewiele więcej niż średniej klasy wódka, czyli ok. 40 zł za butelkę 0,7 litra.


Pozostało jeszcze 71% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam już kod SMS
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Artykuły powiązane

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Prawo na co dzień

Polecane

Reklama