statystyki

Poczta Polska stawia na filatelistykę

autor: Patrycja Otto11.04.2017, 07:40; Aktualizacja: 11.04.2017, 08:36
Plan spółki – 50 mln zł przychodów z emisji znaczków w 2021 r. A to oznacza, że w ciągu pięciu lat mają one wzrosnąć 2,5 razy.

Plan spółki – 50 mln zł przychodów z emisji znaczków w 2021 r. A to oznacza, że w ciągu pięciu lat mają one wzrosnąć 2,5 razy.źródło: ShutterStock

Kolekcjonerzy twierdzą, że na znaczkach wciąż można zarabiać. Najbardziej cenne są stare okazy i te z błędami, np. w pisowni.

Reklama


Plan spółki – 50 mln zł przychodów z emisji znaczków w 2021 r. A to oznacza, że w ciągu pięciu lat mają one wzrosnąć 2,5 razy.

W minionym roku sprzedaż znaczków przyniosła 20 mln zł – i od lat się utrzymuje na podobnym poziomie. Poczta powodów tej stagnacji upatruje w spadku liczby tradycyjnych filatelistów, którzy mają abonament na nowe emisje znaczków. Potencjał wzrostu widzi w kolekcjonerstwie okazjonalnym i tematycznym.

Zdaniem ekspertów rynku filatelistycznego kierunek zmian jest słuszny, ale powinna mu towarzyszyć zmiana oferty. Ta od pewnego czasu, jak zauważają, jest monotonna i ogranicza się do znaczków o tematyce patriotycznej czy religijnej, co zawęża krąg odbiorców.

– Przy emisjach pomijane są ważne wydarzenia. Myślę na przykład o 200. rocznicy urodzin Ryszarda Wagnera, na której skorzystały inne kraje – komentuje Maciej Kandulski z Okręgu Wielkopolskiego Polskiego Związku Filatelistów.


Pozostało jeszcze 69% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Artykuły powiązane

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane

Reklama