statystyki

Nowa wojna cenowa ubezpieczycieli

autor: Małgorzata Kwiatkowska23.03.2017, 07:53; Aktualizacja: 23.03.2017, 08:38
pieniądze

Na rynku zaczynają jednak pojawiać się głosy, że po zakończeniu wyniszczającej branżę wojny cenowej w polisach OC towarzystwa rozpoczynają rywalizować w ubezpieczeniach dobrowolnych.źródło: ShutterStock

Firmy tak bardzo chcą ograniczyć negatywny wpływ komunikacyjnego OC na swoje wyniki, że robią wszystko, by sprzedać więcej ubezpieczeń innego rodzaju.

Reklama


Obowiązkowe komunikacyjne OC odpowiadały za 36 proc. wszystkich składek zebranych w ubiegłym roku przez ubezpieczycieli majątkowych. To najwyższy poziom w ciągu ostatniej dekady. Dla towarzystw mocny wzrost udziału OC w portfelu byłby dobrą wiadomością, gdyby dało się na nim zarobić. Tymczasem w 2016 r., mimo dużych podwyżek cen, branża straciła na OC ponad 1 mld zł. Na dodatek był to dziesiąty rok z rzędu ze stratami w tym segmencie. Firmy nie ukrywają, że choć OC komunikacyjne to podstawa sprzedaży, zamierzają ograniczyć wpływ tych polis na portfel, czyli zachęcić klientów do zakupu polis innego rodzaju. Taki cel stawia sobie m.in. Aviva, gdzie w 2016 r. komunikacja odpowiadała za ponad 60 proc. składki. – Staramy się, aby jej udział nie był wyższy niż 50 proc. – zapowiada Adam Uszpolewicz, prezes grupy Aviva w Polsce. Duże nadzieje firma wiąże m.in. ze sprzedażą przez telefon i internet, czyli w tzw. kanale direct.

Mocno na polisy spoza komunikacji postawił też w tym roku Link4 kojarzony przede wszystkim z ofertą dla kierowców. – Wynika to z braku rentowności ubezpieczeń OC – nie ukrywa Agnieszka Wrońska, prezes Link4.

Deklaruje, że udział różnego rodzaju dobrowolnych ubezpieczeń w sprzedaży rośnie, choć nie jest jeszcze zadowalający. – Zależy nam, żeby polisy AC, mieszkaniowe, turystyczne oraz dla małych i średnich firm stanowiły przynajmniej 30 proc. portfela – dodaje.


Pozostało jeszcze 70% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Artykuły powiązane

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane

Reklama