statystyki

Gry wideo czarnym koniem gospodarki

autor: Barbara Sowa20.09.2016, 07:56; Aktualizacja: 20.09.2016, 08:21
„This War of Mine” autorstwa 11 bit studios to jeden z polskich hitów zeszłego sezonu
Mat. prasowe

„This War of Mine” autorstwa 11 bit studios to jeden z polskich hitów zeszłego sezonu Mat. prasoweźródło: Dziennik Gazeta Prawna

Na świecie branża gamingowa już zdominowała pod względem wartości rynku zarówno przemysł filmowy, jak i muzyczny. Także u nas rośnie potencjał tej branży, przemysł zajmujący się grami może też liczyć na państwowe dotacje w ramach rozmaitych konkursów.

W połowie listopada poznamy zwycięzców pierwszego sektorowego programu uruchomionego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, podległe MNiSW. W pierwszej edycji konkursu GameINN do zdobycia było 80 mln zł. Zainteresowanie było duże: 72 wnioski o dofinansowanie projektów na łączną kwotę 186 mln zł, przy wartości kosztów kwalifikowanych 291 mln zł. Do końca 2023 r. do zdobycia będzie łącznie 245 mln zł.

W GameINN można się było starać o wsparcie finansowe w kilku obszarach tematycznych. Główny to projektowanie i wzornictwo w zakresie gier wideo. Pobocznymi są nowe narzędzia i mechanizmy interakcji, zastosowania sztucznej inteligencji czy cyfrowa dystrybucja i wieloosobowe rozgrywki online oraz narzędzia i wiedza wspierające proces wytwórczy gier.


Pozostało 76% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
7,90 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane