Twórcy płatnych webinarów zarobili w tym roku już 2,7 mln zł. Przychody generują nie tylko bilety na wydarzenia on-line, ale też… napiwki.

Jak podaje platforma ClickMeeting, lider polskiego rynku narzędzi do spotkań on-line, najbardziej dochodowy polski webinar w tym roku dotyczył ratownictwa medycznego, na który sprzedano bilety za 83,3 tys. zł.

Dodatkowym źródłem zarobków dla autorow programów, oprócz zysku z biletów pozwalających dołączyć do spotkania on-line, są też napiwki.

- Model zarabiania opierający się na dobrowolnych wpłatach cieszy się na świecie coraz większą popularnością. Nie jest to tradycyjna sprzedaż – odbiorcy wspierają twórcę dobrowolnymi opłatami, doceniając w ten sposób wiedzę oraz informacje, które od niego otrzymują – mówi Tomasz Bołcun, Brand Manager ClickMeeting.

Jak tłumaczy, tzw. donejty dobrze sprawdzą się w przypadku osób, które chcą zarabiać na swoich wydarzeniach, ale nie są jeszcze pewne, czy potencjalni uczestnicy zechcą wykupić bilet na cały webinar.

Metoda napiwków jest popularna także wśród tych, którzy prowadzą bezpłatne wydarzenia online i chcieliby uczynić je dodatkowym źródłem dochodu.

Co ogląda się najchętniej?

Eksperci z ClickMeeting informują, że największą popularnością w Polsce cieszą się webinary, szkolenia i e-konferencje dotyczące zagadnień z branży medycznej, psychologii, coachingu oraz edukacji.

W sumie od stycznia do sierpnia 2024 r. za pośrednictwem ClickMeeting zorganizowano prawie 800 płatnych wydarzeń, które zarobiły łącznie 2,7 mln zł. Przedział cen biletów jest bardzo duży – od zaledwie 1 zł do nawet 999 zł.

W 2023 r. rekordem transmisji on-line był webinar dotyczący usypiania dzieci. Zarobił ponad 161 tys. zł – więcej niż najlepsze wyniki z Wielkiej Brytanii, Niemiec czy Francji. Zeszłoroczny rekordzista przez cały rok na swoich e-szkoleniach prowadzonych w tej aplikacji zarobił 740 tys. zł

Jakie zarobki?

Jak czytamy w raporcie, drugie w kolejności najbardziej zyskownych było wydarzenie szkoleniowe dla nauczycieli (73,5 tys. zł), a trzecie – szkolenie z zakresu anestezjologii (65,5 tys. zł).

Z kolei z największym zainteresowaniem odbiorców spotkał się webinar poświęcony kulturze pisania maili, na który sprzedano 1008 biletów,

„Sądząc po liczbie organizowanych webinarów, sporą popularnością wśród Polaków, oprócz tematów medycznych, cieszą się spotkania poświęcone psychologii i wszelkiego rodzaju coachingowi, poradom dotyczącym nauki szkolnej i radzeniu sobie z problemami z wymową” – czytamy w raporcie sporządzonym przez ClickMeeting.