Za nami gala podsumowująca XI edycję projektu „Nie ma przyszłości bez przedsiębiorczości”. W tym roku nagrody otrzymały firmy Press Glass, jeden z największych producentów szyb w Europie, LG Energy Solution, która produkuje baterie do samochodów elektrycznych, oraz Wilk Elektronik, polski producent pamięci komputerowych.

Press Glass jest zwycięzcą w kategorii „Polska marka”. Firma ta powstała w 1991 r. jako polsko-szwedzkie joint-venture, stała się ona jednym z największych europejskich niezależnych producentów szyb zespolonych i znaczącym graczem w USA. Przeszło trzydzieści lat temu zaczynała działalność z jednym zakładem, dziś ma ich 15: pięć w samej Polsce, a dzięki inwestycjom i przejęciom ma w swoim portfolio sześć fabryk na Wyspach Brytyjskich, dwie w USA, jedną w Chorwacji i jedną na Litwie. Dostarczała szyby m.in. do warszawskich wieżowców: Złota 44, Q22 czy Hotel InterContinental. Nagrodę odebrał Kazimierz Marciniak, dyrektor marketingu w firmie.

Nagroda w kategorii „Inwestycja w Polsce” powędrowała do LG Energy Solution. Jest to obecnie jedna z największych zagranicznych inwestycji w Polsce; dzięki niej baterie do samochodów elektrycznych to w ostatnich latach najważniejszy element eksportu z Polski. Według listy największych podatników CIT publikowanej przez Ministerstwo Finansów za ubiegły rok zapłaciła ponad pół miliarda złotych podatku dochodowego. Laureata na scenie reprezentował Gun Tai Kim, wiceprezes spółki.

Zwycięzcą w kategorii „Polska firma rodzinna” jest Wilk Elektrownik SA. W 2003 r. wprowadziła ona na rynek pierwsze moduły pamięci RAM pod marką Goodram. W związku z wojną w Ukrainie spółka wycofała się z rynku rosyjskiego i białoruskiego, rozwija za to sprzedaż nad Dnieprem. W ostatnim czasie Wilk Elektronik stawia w głównej mierze na rozwój segmentu sprzedaży przemysłowej. Nagrodę odebrał prezes spółki Wiesław Wilk.

Partnerem strategicznym projektu „Nie ma przyszłości bez przedsiębiorczości jest firma Asseco, partnerami gali są BAT Poland, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji oraz Polska Izba Ubezpieczeń. Partnerem medialnym jest radio RMF FM.