statystyki

Najważniejsza jest stabilność

autor: Andrzej Berger11.01.2016, 06:58; Aktualizacja: 11.01.2016, 07:51
Gospodarka

Argument finansowy jest niebagatelny, ale musimy być świadomi, że proces powstawania dróg jest rozciągnięty w czasie na wiele lat.źródło: ShutterStock

O tym, że inwestycje w drogi i mosty nie mogą zwalniać tempa, wie każdy ich użytkownik w naszym kraju. Teza ta znalazła poparcie w niedawnym raporcie PwC i „Oxford Economics”, w którym wykazano, że transport drogowy będzie wciąż dominował.

źródło: Dziennik Gazeta Prawna

Za jego pomocą jest przewożonych 80 proc. towarów, a do 2020 r. udział wzrośnie do 82 proc. Zwiększanie przepustowości dróg pozostaje wezwaniem.

Tymczasem z kręgów rządowych płyną odmienne sygnały. Minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk zapowiedział niedawno analizę programu drogowego na lata 2014–2023. – Nie można przejść do porządku dziennego nad tym programem, bo po prostu brakuje pieniędzy – uznał. Część ekspertów twierdzi, że rozwiązaniem może być przeniesienie transportu na kolej, czego dowodem było podnoszone swego czasu hasło „Tiry na tory”. Jeśli jednak porównamy transport kolejowy z drogowym, okaże się, że jest on droższy dla klienta pod względem ceny rozładunku czy harmonogramów dostaw.


Pozostało 30% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane