Telewizja Puls zakończyła pracę nad nową strategią. Będzie walczyła o aktywnego widza z miast. Polsat skupuje kanały tematyczne, pokonał już TVP i dogania TVN.

Jak dowiedziała się GP, zarząd Telewizji Puls, którym z ramienia mniejszościowego udziałowca News Corporation kieruje Farrell E. Meisel, opracował już poprzedzoną badaniami strategię wprowadzenia na rynek stacji z nowym wizerunkiem i ofertą programową. Teraz musi ją zaakceptować rada nadzorcza, w której obok News Corp. kontrolowanego przez magnata medialnego Ruperta Murdocha (zwiększył niedawno udziały do 35 proc.) zasiadają przedstawiciele kontrolującego telewizję zakonu franciszkanów. Powinno się to stać w ciągu kilku tygodni.
Według informacji GP, strategia zakłada przede wszystkim walkę o aktywnych widzów z miast. Pojawią się własne seriale, najnowsze hity filmowe, ambitne kino (do News Corp. należy jedna z największych hollywoodzkich wytwórni filmowych 20th Century Fox).
Konkurencja dla Wiadomości
Własny program informacyjny, konkurencyjny dla Wiadomości, Faktów i Wydarzeń, ma być jednym z filarów ramówki. Prace nad nim nadzoruje bezpośrednio prezes stacji.
Choć na celowniku stacji jest kilka gwiazd telewizyjnych, które mogłyby poprowadzić program informacyjny, według naszych informacji jak dotąd nie udało się podpisać kontraktu. Przewodniczący rady nadzorczej i udziałowiec stacji Dariusz Dąbski zapowiadał w GP, że stacja chce do końca roku zatrudnić około 300 osób.
Zdaniem Tadeusza Żórawskiego, prezesa domu mediowego Universal McCann, Telewizja Puls musi przede wszystkim zmienić wizerunek na nowoczesny i dynamiczny, dzięki któremu przestanie się kojarzyć z programami o kiepskiej jakości i tylko katolickim charakterem.
- Sama nazwa Puls daje szanse na zbudowanie takiego wizerunku. Stacja powinna od każdego ze swoich konkurentów wziąć to, co najlepsze, ale pod żadnym pozorem ślepo nie kopiować żadnego z nich - powiedział GP.
Walka na kanały tematyczne
Konkurencja na rynku telewizyjnym będzie w drugiej połowie roku jeszcze ostrzejsza także za sprawą Polsatu. Stacja, która wygrała w pierwszym kwartale walkę o widzów z TVN, pracuje nad kolejnymi nowościami. Właściciel Zygmunt Solorz-Żak rozbudowuje także portfolio kanałów tematycznych. Uruchomił kanał Playboy TV i negocjuje jego wprowadzenie do oferty operatorów cyfrowych i kablowych. We wrześniu w kanał informacyjno-biznesowy przekształci się kupiona w lutym TV Biznes.
Pośrednio właściciel Polsatu poszerzył też swoją ofertę o kanał informacyjny o charakterze tabloidowym - Superstację. Udziały w nim kupiła jedna ze spółek związanych z Polsatem - Ster. Transakcję potwierdził założyciel i współwłaściciel kanału, producent telewizyjny Ryszard Krajewski. Według naszych informacji jej wartość wyniosła około 20 mln zł. Ster objął 50 proc. udziałów.
- Tworzymy imperium informacyjne - komentuje Dorota Gawryluk, członek zarządu TV Biznes.
Polsat ma sześć kanałów tematycznych, do czego dochodzą dwa, z którymi stacja ściśle współpracuje. Przegoniła więc TVP, która ma ich pięć (niedawno uruchomiła TVP Historia, a w planach co najmniej kolejne trzy), i prawie dogoniła TVN, który ma ich dziewięć.
MICHAŁ FURA
Imperium telewizyjne Zygmunta Solorza-Żaka / DGP